Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hårddiskanslutning

Hårddiskanslutning

Hallå alla klåfingriga.

Hur är anslutningarna på hårddiskarna i de bärbara datorerna i förhållande till stationära datorer. Passar en usb-adapter som jag har till en 3.5 tums ide hårddisk till en hårddisk på en laptop, eller måste jag ha en annan adapter?
Antal svar på detta inlägg: 6
du måste ha en adapter om det är en pata disk

och i den bärbara kan det vara en tray/bay med egen kontakt för det märket som används
Blää...

Det är en Acer 3004 Travelmate som vi inte får igång pga problem med nätkontakten. Nu har ägaren köpt en ny laptop och vi ska naturligtvis då föra över materialet till den nya datorn.
Kan man "tjuvkoppla " (är ju polis) batteriet. dvs dra kablar direkt från nätadaptern till batteriet????
med nätkontakten , menar du strömförsörjningen då
att kontakten är trasig i datorn?
Annons
denna kontakten kan du använda om du tar bort disken
[http://www.webhallen.com/prod.php?id=8130] ,

du kan koppla bort batteriet och mata datorn den vägen, men då skall du göra det från en extern källa med stabbad spänning oc som du ser strömutaget på
Göcke.
Jag strömförsörjningen strular. Sannolikt något glapp vid moderkortet.
Den externa ac adaptern som följde med funkar ju fortfarande och man borde väl kunna koppla den till en kabel och mata datorn via batteriuttaget, eller?
jo jag har inte mätt upp hur stabbad den spänningen är , är den ojämn så kan ju det bli mer problem, men som sista utväg så skulle jag testa

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem