Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Standardspråk på Google

Standardspråk på Google

Hej
Jag har precis blåst ur datorn, bytt hårddiskar osv.
Allt är återinstallerat och funkar, men i IE7 så kan man ange standardsökmotor och då har jag valt google.
Det som retar mig är att när jag gör en sökning så kommer den engelska versionen av google söksida upp.
Jag har provat med att gå in i söksidans inställningar och ändra till svenska, men likt förbaskat så blir det på engelska nästa gång.
En småsak visserligen, men förbaskat retfullt.

Hur ska jag göra?
Måste ju ha något med cokies att göra och jag hittar inte att något är felinställt där.
Min inloggning till Internetstart ligger ju kvar, så uppenbarligen så sparas kakorna
Antal svar på detta inlägg: 10
verktyg/internetalternativ hantera sökleverantörer, inställningar , hitta flera leverantörer

tror att det gott snett där
du får förmodlige även ta bort den du har nu
Jag gjorde det också, men problemet kvarstår
Kan du se den svenska Google i listan över sökleverantörer om du öppnar "hantera sökleverantörer" ?
Annons
sökvägen till den svenska google
[http://www.google.com/search?hl=sv&q=jas&btnG=Google-s%C3%B6kni
ng&lr=lang_sv] . .



http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03277.jpg

när du satt standard , måste man stänga IE och starta om IE
Nu kommer fortsättningen.
Irriterad så avinstallerade jag IE7 för att sedan återinstallera denna, trodde jag. Det går inte nu. Installationen misslyckas hela tiden. Har provat med Win update, samt att ladda ned IE7 separat.
Alla andra uppdateringar i win update är installerade. Det är bara IE7 som saknas.
NÄsta steg blir väl att avinstallera hela SP3?

Jag var ju lite kaxig, för jag hade använt Acronis True image och gjort en imagefil av hårddisken på en separat hårddisk, så det skulle ju bara vara att lägga tillbaka denna. Inte heller. Imagefilen hittar jag via True Image. Nästa steg är att bestämma vilken hårddisk den skall läggas på och då finns inte mina interna hårddiskar med. Bara den externa hårddisken
Surt som bara den. Ska testa lite mer i eftermiddag.
Så här blev det.
Helt dj-vla omöjligt att återinstallera IE7. Har provat allt som Microsoft föreslår men det går inte ändå.
Försökte med att ladda ned en 15 dagars version av True Image, och då hittade jag hårddiskarna, men det går ändå inte att lägga tillbaka imagefilen på C:disken. Jag fattar inte vad det står i rutan. Något om att jag måste flytta imagefilen till en disk med mbr. Det är väl mbr på alla hårddiskar.
Nu blåser jag ur skiten igen, suck. Det blir en lång helg med att återinstallera allt igen.
PerAsk , kan det bero på att du redan försöker att installera en image på en partition som redan är upptagen, har aldrig fått detta fel med en orginal installation på samma dator och en räddnings skiva skapad från den.
Jag hade imagefilen först på en usb disk och sedan flyttade jag den till disk D: Inget av dem funkade för att få över den till C:

Nu är ominstallationen på G, men eftersom jag kör en egen variant, inte HP egen så glömde jag att ta backup på drivrutineran, så nu måste jag leta upp dem som saknas.
SUCK
perAsk!

Går det att installera IE8??
Hej Thomas. Skulle nog kanske ha provat det, men nu är det försent.

Det lillar irriterande felet med Google kvarstår dock ännu. MÅste vara någon uppdatering som spökat till det.
Jag löste det dock genom att, då man startar IE 7 för första gången så får man välja sökleverantör och då fanns en liten gul ruta till höger, där man kunde lägga till en egen.
Jag fick då öppna ett nytt fönster först. Starta svenska Google och skriva in TEST med STORA bokstäver och söka.
Sedan kopierade man hela söksträngen och klistrade in i den gula rutan. Klart om än något omständigt.
Strax är installationerna klara.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem