Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Komplettera automatiskt

Komplettera automatiskt

Hej,

Kör med windows xp och IE7 och får inte funktionen "Komplettera automatiskt"
att funka längre. Tidigare har den alltid gjort det, men efter att jag gick in på
verktyg/internetalternativ/allmänt och tog bort all formulärdata och lösenord för att rensa, så griper den inte mer, vill säga, frågan om jag vill spara user och lösenord kommer inte upp mer.

Detta trots att jag har bockat för alla bockar under fliken innehåll/kompl. autom./inställningar och även under fliken avancerat använd kompl. autom.

Startat om har jag också gjort en jävla massa gånger.

Har jag glömt nåt?

Några tips någon kanske, tack??

Björn
Antal svar på detta inlägg: 7
testa att följa instruktionerna som finns under hjälp i IE7

skriv komplettera eller återställa i sökfönstret
under återställa , så finns en länk som startar ie7 där du skall göra ändringarna.
Tack för svaret, Göcke!

Hjälpavsnitten refererar bara till de platser som jag redan nämner ovan och hjälper mig tyvärr inte vidare.

Länken du nämner återställer ju ALLA värden till standardvärden i IE7, vilket inte är till någon hjälp heller..


Fler ideer någon kanske?

Tackar på förhand.

Björn
Jag skulle prova systemåterställning.
Annons
Klicka på Verktyg-menyn högst upp i webbläsaren och välj Internet-alternativ.
Klicka på fliken Innehåll högst upp i dialogrutan.
Klicka på knappen Komplettera automatiskt, på knappen Inställningar och avmarkera rutorna Användarnamn och lösenord för formulär och Fråga mig om jag vill spara lösenord.
Klicka på OK.

AVMARKERA?
visst ok, har försökt, men det funkar inte bättre för det heller, tyvärr. På de enstaka sidorna där det funkade innan, slutade det att fungera nu, så jag tror jag kryssar för dessa fält igen. Kan det va så, att denna funktionen rent av inte fungerar på alla webbsidor, trots att den är rätt inställt i IE7?
Björn14 , tycker det låter som att den fungerar ,men den inte gör det som du vill.

själv så har jag aldrig gillat denna funktion, över huvud taget.
det är väl ungefär så man kan sammanfatta tråkigheten. Tack.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem