Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Varsel på fabriker

Varsel på fabriker

På Torsdag så kanske jag blir varslad . Jä...a skit detta med ekonomin å allt. Men man får väl trösta sig med att ma ninte är ensam om detta. Bara å bita ihop om det blir så å dra åt livremmen ett par hål till.
Antal svar på detta inlägg: 6
Varslad och uppsagd är inte synonymer.
//Pellet, själv varslad och uppsagd men med nytt jobb 10/3
Är själv varslad det är inte roligt vi har inte fått några besked om vem som får stanna eller gå! det är jätte jobbigt frågar man facket så vet dom ingenting!!! Vi är 250 på golvet och 150 tjänstemän som ska bort
Jag är också varslad får gå den 14 mars det är inte roligt man får trösta sig med att man inte är ensam.Det är inte lätt att få tag i något nytt jobb nu när alla håller igen
Annons
vi får hålla tummarna för alla varslade att det vänder, och för alla som blir uppsagda att bättre tider kommer så fort som möjligt.
och att bankerna slutar att fega ur , med att låna ut krediter.
Ja känner med folk som är uppsagda å varslade ,,,,den oro hur skall det gå svårt sova med mera .Vi som är på IS kan säkert hjälpas åt ...prata .Ett nytt forum kanske?
Jag blev varslad, och skulle egentligen ha slutat nu den 27:e februari.. Men helt plötsligt så tvärvände företaget och upphävde mitt varsel med anledning att dom inte vill bli tagna på sängen och stå med total underbemanning när krisen vänder.

Jag har visserligen blivit nedgraderad i företaget som nödlösning för att dom ens ska kunna ha mig kvar.. Men vad spelar det för roll mitt i en finanskris?

Det var riktigt roliga nyheter.. Jag är trots allt bara visstidsanställd, med enbart 6 månaders anställning inom företaget..
Så att jag ens skulle klara mig så långt som jag gjort hittills kunde jag inte ens drömma om i denna finanskris och det kaos som råder inom verkstadsindustrin..

Nu är det bara att hoppas på att läget inte förvärras allt för mycket så att dom till slut måste varsla folk. För det är jag som står på tur om det kommer att ske..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem