Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

G-Mail

G-Mail

Hur gör man i G-Mail om man vill spara vissa mejl i en särskild mapp, det finns ju etiketter men lägger man det där finns det ju fortfarande kvar i inkorgen, jag skulle vilja flytta dom jag vill ha kvar till en särskild mapp i G-Mail går det att göra?
Antal svar på detta inlägg: 6
Tror inte det går att göra nån speciell mapp på GMail, men Du kan ju använda etiketterna och sen arkivera mailen så syns de inte i inkorgen.
Vill Du ha fram dem, sök bara på din etikett....

Det går ju också att ladda hem mailen och spara dem på hårddisken. Finns ett program som tar en backup på detta... tror att det heter GMail Manager, eller nåt sånt.

Man kan även plocka hem mailen via outlook, men där vet jag inte riktigt hur man gör... har nåt med att aktivera imapping eller nåt.

Kör själv med alternativ 1, men låter bara mailen ligga kvar i inboxen...

//Breeze
Tack för tipset jag ska prova
Kör själv med vidarebefodran till win live mail å där e det busenkelt å spara mail. gmail äger fett både som egen sida å vid vidarebefodran. hotmailen suger nå hemskt. går ej att jämföra! men vill du ha win live mail så välj version 2008 så slipper du kalenderfunktionen som ska söka uppdateringar hela tiden å sen så kan du inte välja mellan den gamla å nya msn om du nu e intresserad av det. man kan inte både ha å äta kakan enligt MS. Göcke kanske kan fixa hack till detta haha.
Annons
Finns ett back-up här, funkar bra.

http://www.gmail-backup.com/gmail-backup-0-106
Det finns numera en 'Flytta till' ruta (till vänster om 'Etiketter') det är en rullgardinsmeny som man väljer den etikett man vill flytta sitt mejl till, men det går fortfarande att söka på alla mejl om man så önskar.
Detta är ju bra om man inte vill se gamla mejl i sin inkorg.
Tack för tipset laq så går ju att göra tack

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem