Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Datorproblem

Datorproblem

På vår bärbara dator (Acer Travel Mate 5620) har vi fått problem som vi inte klarar av, idag när vi startade upp den så kommer bara "skrivbordet" upp, alltså inga iconer och inget "Startfält" syns på skärmen så det går alltså inte att komma vidare, någon som har ett förslag på hur vi ska komma tillrätta med det?

Antal svar på detta inlägg: 8
Svårt att säga vad som hänt, men starta om i "Felsäkert läge" Om allt kommer med då. eller välj att starta med text-raden där det står följande.
"Startade felfritt senast" eller liknande text.
Hmm, tack för snabbt svar, men amatör som jag är så vet jag inte hur man gör för att starta om i "felsäkert läge"?


Prova med att trycka på tangenten "F8" under uppstarten!

Blessings

LuckySwede®
Annons
Som du beskriver det så hade jag det också tidigare i vintras.
Det var ett virus för min del som ställde till det.
explorer startade inte för mig.

Kanske du kan öppna program från aktivitetshanteraren?
Yes,

Gjorde som du sa Patrikke, det går att öppna programmen via aktivitetshanteraren, nu kommer vi åt det som finns i datorn, får fundera på var vi ska lämna in den för service någonstans...............

Tur att ni finns här......................
Om du kan komma åt programmenyn nu så prova med att gå till Tillbehör och sedan Systemverktyg och välj Systemåterställning. Följ sedan instruktionerna där för att återställa datorn till en tidigare tidpunkt. Detta skulle kunna lösa ditt problem.

Blessings

LuckySwede®
Jag är säker på att det finns en hel hög med folk som vill hjälpa dig här:)

Jag har för mig att det var malwarebytes antimalware som hjälpte mig med mitt problem.

Du kan ju testa det programmet,
http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Låt oss veta hur det går sedan.
Börjer

Har du prövat med följande knapp-alternativ?
1. Fn+F1 – du kommer till Hjälp & support
2. Windowsknappen – Du får upp startmenyn.
Tredje knappen från vänster i första raden...
3. Högerklicka på skrivbordet. Egenskaper
om du har XP
eller Anpassa om du har Vista premium
Välj Tema eller vad kan heta på din dator.
Tema är lika med Ikoner mm.

Såg att du fått fungerande hjälp. Men detta kanske även kan vara till hjälp, innan du lämnar in datorn på service.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem