Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Finns det säkringar i spisar

Finns det säkringar i spisar

Var med om en väldigt skum grej igår när min fru skulle laga mat. Problemet var att 2 plattor inte fungerade och 2 fungerade. Kollade då propparna å det fanns 3 st som skulle gå till spis å alla var hela men jag bröt ju strömmen innan koll av propparna å sen när jag satte på stömmen igen så funkade alla 4 plattorna igen. Frågan är då: finns det typ automatsäkringar i spisen som hade utlösts eller vad kan problemet ha varit?
Antal svar på detta inlägg: 5
Dålig kontakt i propphuv eller bottankontakt.
W.
Det kan ha varit ett tillfälligt fel med att det kan ha gått en huvudsäkring i matningen till dina säkringar. Felet kan ha varit i fastigheten eller ute i gatan som man säger, att en fassäkring har gått i ett fördelningsskåp eller transformator satation. Så under tiden du kollade dina säkringar så var felet åtgärdat. Det finns inga säkringar i spisen.
Men se till att ni alltid drar åt säkringarna hårt, så det inte blir kontaktfel.
Det kan bli att det gnistar, men då bränner det sönder bottendelen för säkringen
Skall naturligtvis stå "bottenkontakt" och inget annat.

Kolla oxå din huvudbrytare så den inte blir varm, det är oxå ett ganska vanligt fel.
W
Annons
Okay!
Tack ska ni ha för hjälpen. ska kolla mitt säkringsskåp.
wwa
vad göra om min huvudbrytare blir varm?
En varm huvudbrytare måste bytas snarast.

W

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem