Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Stänga XP av snabbare

Stänga XP av snabbare

Hej! Hur gör jag för att Windows XP home ska stänga av snabbare, det tar 6 minuter att stänga av, eller starta om!
Jag vet att man kan göra en ändring i register ,men kommer inte ihåg ….
Tack
Med vänlig hälsning
Ninn
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Det låter helt orimligt och något måste vara fel. Endera har du fått in något "skräp" i datorn eller också har du enormt mycket program och kanske skulle behöva göra en ominstalltion. Gjorde det på min egen som har gått i 2 år annars och det blev en betydlig skillnad.
Rekommenderas
Du kan ju stänga av ljud vid start och avstängning av windows... sägs ju att ljudet skall ta lite extra tid på sig..

men jag håller med PerAsk, du har helt klart något fel på burken... gissar på att du har väldigt mycket program som startas automatiskt..
ta en titt i msconfig och se om det ser konstigt ut..

Mvh Johan
HUR SNABB ÄR DIN BURK?
Annons
och rensa från spy och trojaner
Hej
Tack för alla svar
Detta har inte att göra med att dator är infekterad ,den är rent, inga konstiga program eller skräp i msconfig och register, burken funkar perfekt i övrig .
Problemet började när min före detta ändrade MTU för att snabba upp inkoppling till Internet, han gjorde detta med System Mechanic.(var detta en hämnd ?)
Jag vet att det finns en nyckel i register för att förkorta stängningstid.
Jag vill veta vilken …jag har sök på Internet utan resultat .
Tack
Med vänliga hälsningar
Ninn
MTU värdet ska inte påverka hur lång tid det tar att stänga av windows så det är något annat.

Du kan ladda hem BootVis från microsoft som snabbar upp uppstart och avstängning. men det är inte tänkt att användas av slut konsumenter men det fungerar.
BootVis är ej möjlig att ladda ned nu,
http://www.microsoft.com/whdc/system/sysperf/fastboot/BootVisdwn.mspx

sk
ulle själv vilja ha den :(
Hej jag svarar själv på mitt problem som nu är löst
Gör så här:
Start\regedit\ gå till nyckel HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Desktop gå till WaitToKillAppTimeout ändra värden från 20.000 till 4.000
Gå till HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control kolla på WaitTokillAppTimeout även här ändrar du på värden från 20.000 till 4.000
Tryck F5 för uppdatering och starta om .
Hoppas att andra kan ta del av detta.
Tack
MVh
Ninn
Det får vi tacka för Ninn.
Säkert att det är fler som vill testa.
mvh // göcke

Om nu standardvärdet är 20000,varför då 4000.Det är ju
bäddat för trubbel.Skulle aldrig prova en enda gång.

Tror att Göcke blir populär,om han avråder sina skyddslingar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem