Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Skärmsläckare i Windows

Skärmsläckare i Windows

Jaha då var man tillbaka med ett skumt problem.
Finns det mer än jag å min fru som råkat ut för att skärmsläckaren slutar å funka eller inte startar med jämna mellanrum? Använder Windows egna. Jag har Vista Classic å min fru har Win 98.
Antal svar på detta inlägg: 4
Tjena jigsaw
Jag har kanske inte här att göra, men så här är det. Har Laptop.
I min Vista Premium kan jag stänga locket och datorn går ned i "Vila" Obs. Inte "Viloläge" Det är ngt. helt annat.
(Start, sedan den bruna knappen till höger) om du har en stationär skärm.

"Vila" Då går datorn ner i Energisparläge. Datorn svalnar och jag behöver inte ha datorn öppen. Startar vid, öppna locket och tryck på Enter-knappen.
Tar ca 2 sekunder..

Därför behöver jag nästan aldrig komma så långt som till skärmsläckaren
Det var det jag ville ha sagt.... Så där kan den vara under lång tid under dagen eller dygnet, då jag går från datorn någon gång om det händer ha ha.

Glad Påsk!
fattar inte riktigt vad Ozzys inlägg har med detta att göra men men.

Jigsaw haru kollat att tidsinställningarna är ordentliga samt att det är inställt att den ska starta överhuvudtaget?
Lucke
Jajamensan det har jag. Detta med att skärmsläckaren slutar att funka är väl inte direkt ett problem men det är irriterande. Tack för ditt svar.
Ozzymannen
Jag har ett problem men jag e inte idiot för det! Hade jag velat använda vila/viloläge så hade jag gjort det.

Sup å rulla runt hehe!
Glad Påsk
Annons
Ozzy!

Går inte datorn ner i viloläge automatiskt? Min lampa slår om till gult sken efter någon minut. När jag använder den så är den blå! Gäller både skärm och burk.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem