Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Köpa Platt TV

Köpa Platt TV

Ni som har haft platt-TV en längre tid. Är ni nöjda och kan rekommendera någon eller tala om något ni ångrar på dom. Jag behöver nog köpa en snart, men inte akut som tur är. Jag tittar på TV från 3 meter. Tacksam om jag får några råd

Carlssons

Antal svar på detta inlägg: 9
Carlssons!

42 tums minst. Kolla så du får rätt digitalbox för din antenn.
Många köper fel. Det finns DVB S-C-T.

Har du Com-Hem så skall det vara -C.

Du kan få en TV för 6-7000:-. Men då är det ingen digitalbox inräknad.
Vill man ha riktiga grejer så kostar en 42-tums TV nästan 10.000:-

Om du inte har bråttom och finanskrisen fortsätter, som idag, så kan du nog köpa billigt framigenom. Tror jag.

Digital Platt-TV är kanon bra.
Ja om du ska koppla in datorn eller ett tv spel så ska du nog hålla dig till lcd men om du ska bara titta på tv så spelar det nog ingen roll jag har själv en 40 tum samsung och jag tycker att den är bra men det är nog blandade meningar med vad man ska köpa för tv vissa säger si och vissa säger så!!
LYCKA TILL
Panasonic plasma
Annons
Vad du än gör så ta reda på om tv-n är konpatibel med det system du har.
Köpte själv en 42" Samsung hos DUSTIN som inte funkade alls! dom importerar direkt från Asien (vet jag nu) är inte gångbara på ComHems system, men det upplyser dom inte om.Har bråkat i ETT år,kopplade in ARN och fick rätt till återköp men vad det kostade kraft. Har nu köpt en ny Samsung från Norden Fungerar perfekt så kolla upp vad du köper.
Lycka till Tomas
Tackar för tips o råd. Det blir nog att åka runt i butikerna och spela dum. Vi har ju många ställen här i Göteborg.


Carlssons
Tango. Tråkigt att det inte funkade med Dustin som är en verklig seriös butik.
Plasman leder fortfarande utvecklingen, även om LCD har närmat sig, men kontrast och skärpa är bättre på plasma.
Strömförbrukningen dock högre.

En LCD klarar sig bättre i dagsljus, men den bilden är "hård" och det gäller att ha rätt betrakningsavstånd.
Tänk om det blir så här då??!!

http://www.prylportalen.se/artikel/eu_vill_forbjuda_plasma-tv_090
113175647-937.html

Per Ask Kan tyvärr INTE ge någon GOODWILL till Dustin då jag varit i kontakt med dem många gånger och ALDRIG fått tala med den person jag sökt.
Det ÄR en medveten taktik dom använder sig av.
Inte ens när jag fick direktnummer av ARN. till en chef. Iställrt blev jag uppringd av en springtös som fick ta hans ansvar inget bra chefskap!
Nu är detta glömt, men ingen mer kontakt för min del med DUSTIN
Tomas

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem