Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windowsmedia-problem

Windowsmedia-problem

Jag installerade Nero Express Tryout, då slutade windows media player att fungera (streama filmer) i Windows Vista som jag har som standard. Skickade en fråga till filmsidans hjälpchatt vad som var fel, fick tillsvar att jag måste använda Firefox som webläsare, (det funkar på FF), nu till frågan finns det nåt sätt att få det att fungera i Vista igen?

Jonny
Antal svar på detta inlägg: 7
Vilken Webbläsare fungerar det INTE i ?
Vista är ju ett OP.

Vilket OP har du inte som standard?

F.ö. Kan jag ej lösa ditt problem.
Jag ha Vista som OP, Microsoft på allting och har funkat hur bra som helst, MEN efter jag laddade ner Nero Express Tryout så slutade Windows media player fungera isom streaming på filmsidan (fungerat före nedladdnigen), nu funkar bara Windows player(på denna filmsida) på Firefox Vad ska jag göra för att få det att fungera igen i vista/Explorer
Jonny
Avinstallera nero expres tryout kanske?
Annar en systemåterställning funkar?
Annons
Har jag ¨bockat¨för nånting jag inte skulle gjort när jag laddade ner neroexpress? eller måste jag avinstallera Nero för att fungera som vanligt igen?
Jonny
Jag har råkat bockat för tråden som löst, men den är det inte.
Jag har avinstallerat Nero Express Tryout, men jag har fortfarande problemet att filmsidan inte fungerar med Windows Media Player.
Varenda gång jag vill se nånting så måste jag gå in via Firefox, Fungerar inte på Windiws Vista som jag har som standard. (fungerade där innan jag laddade ner Nero Express Tryout). Vad ska jag göra för att få det att fungera i Vista igen?

Jonny
att ditt problem skulle ha men Vista att göra , är nog långsökt.

du säger ju att det fungerar i Firfox

det är nog mer sanolikt att nero express ändrade i hanteringen av filändelser.

så en pluggin i IE eller assosiering av filändelse till Mediaplayern låter som mer troliga i IE
verktyg/internetalternativ/program
Internetprogram/ange_program
Som jag har fattat det så har du glömt att checka av en sak när du instalerade Nero. Du måste stängt av att WMP är standardprogram till MMS. Detta kan du enkelt starta genom att trycka på startmenyn, alla program, och sedan Standardprogram som ligger där i listan.

Tryck sedan på "Ange Standardprogram" överst i rutan som kommer upp.
Vänta tills den sökt klart och tryck sedan på Windows Media Player.

Sedan trycker du antingen på att du vill ha WMP som standard till alla filer som det stöder, dvs första alternativet till höger. Men om du vill själv ställa in vilka program som ska göra vad trycker du på det andra alternativet i listan. Dvs "Välj standardinställningar för programmet".

Om du valt det andra alternativet så bläddra längst ner i listan där ska det stå MMS URL:MMS. Bocka för den rutan, tryck på spara och allt är klart ;)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem