Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

WPA.DBL

WPA.DBL

I en annan tråd här på den förträffliga sidan så fick jag ett tips av "ninn" att man skulle koppa WPA.DBL för att säkra den aktuella nyckel,men det slog mig sedan att man måste ju veta nyckeln när man installerar XP.

Om det inte var tänkt att man skulle använda en "pirat nyckel" och sedan koppa in den rätta.

Nu till min fråga kan man läsa WPA.DBL med något program så man kan få fram sin aktuella nyckel även på det viset och jämföra den med programmet keyfinders resultat.

Ni som inte hänger med i denna fråga så se min förra tråd...bara problem

//Planeten
Antal svar på detta inlägg: 10
Planeten, ett förtydligande om denna filen. är att du så klart har din nyckel och ettikett med XP-serienummer klistrat på datorn.
tippset med Filen är ju till för att slippa ny autentisering (produktaktivering)mot Microsoft. varje gång som du formaterar om och installer nytt.

Ni måsste skilja mellan serienummret och produkt-aktiveringskoden.
sedan så skall vi inte uppmuntra till att piratkopiera här på forumet

mvh // göcke moderator IS


Göcke,det var inte min mening att det skulle uppmuntra till piratkopiering.

Tydligen så har jag blandat ihop begreppen serienummer och aktiveringsnyckel så jag trodde WPA.DBL innehöll serienummret,men nu har jag bättre begrepp om det.

Och jag ska leta på datorn efter mitt XP-serienummer och ser om jag hittar på det för det sitter då inte bakpå.

Det är ju lite retsamt att man har en äkta kopia men antagligen inget serienummer.

När man kör programmet keyfinder får man då fram serienummret eller aktiveringsnyckeln ????


mvh planeten
Planeten
Vad är du ute efter ?
Krärp dig !
MVH
Ninn
Annons
Få tag i dom som har sålt, tillverkat datorn. Beskriv problemet för dom, så får du säkert en ny nyckel.
Ninn
Förstår inte din fråga vad jag är ute efter,är inte det uppenbart att jag vill få tag på mitt serienummer till mitt XP.
Det måste ju finnas i mitt register eller någon annanstans i datorn.

Ang Jönssons förslag så har jag kontaktat företaget som förmedlat hem-pc'en men eftersom mitt avtal hade gått ut så ville dom inte hjälpa mig.

Har haft avtalet i tre år utan att ha ringt en enda gång så man kan kanske tycka att dom skulle visa lite goodwill och åtminstånde kunnat ge en vägledning.
Gå till den här adressen. http://www.majorgeeks.com/
Kolla efter WinkeyFinder. Det är gratis. Kanske hjälper.

Eftersom avtalet gått ut kan dom inte hjälpa dig gratis. Fråga vad det kostar att få sin nyckel. Dom kan ju inte neka en kund.
Ett annat program är EVEREST Home Edition
http://www.lavalys.com/products.php?lang=en
Hej testade du rockxp det ger dig din serienyckel....har själv testat den på flera datorer då vissa användare inte kan eller vet vad den finns..funkar supernice länken kommer här http://www.korben.tk/ hittas under fliken softwares
Tack för all hjälp.

Har nu kört alla föreslagna progz och fått samma resultat av samtliga så nu får jag väl anta att jag har rätta nycklar när jag ska formatera om min PC

mvh Planeten
Planeten glöm inte att ta en kopia av wpa.dbl före

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem