Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Comhem och digital-tv

Comhem och digital-tv

Ni som har digital-tv - tycker ni att det funkar bra?
Jag har aldrig haft det, men man har ju sett/provat hos släkt & vänner, och avskyr det med stor intensitet...
Hela systemet känns krångligt segt och tillgjort tycker jag.
Visst - må så vara att bild & ljud är bättre, men en box, som man måste hyra ett kort till, en fjärr (ytterligare) och man kan inte spela in på en annan kanal än den man tittar på, då måste man ha en box till???

Läste att Comhem nu tycks dra ut sladden för den typ av abonnemang som jag haft i åratal - de vill väl tvinga in de sista i digital-fållan...
www.comhem.se/portal/comhem/comhem_press_2009 - se pressmeddelande 20090427

Men att se på tv kan ju inte vara nyttigt för varken kropp eller själ, så det får bli vanliga grundutbudet för mig - inget extra eller digitalt, så då lär man titta bra mycket mindre på tv.
Blir internet istället...och kanske kan man få tummen ur och börja motionera istället? Hahaha...kanske väl drastiskt.
Men digital-tv är inget för mig, förrän de fått ordning på tekniken så att det funkar på ett vettigt sätt.

Eller vad säger ni? Är ni digital-frälsta hela bunten?
Antal svar på detta inlägg: 2
Du kan ju kanske köpa en tv med inbyggd box ( 1 fjärrkontroll). Du kan köpa inspelare med dual tuner så kan du spela in på en kanal och titta på en annan, men visst programmen blir ju inte bättre pga detta och det utbud som finns är till stor del bara SKIT.
Jag har rubbet via comhem Bredband TV Telefoni hittills har det funkat bra.

Men jag tittar inte så mycket på TV,frugan gör det mer.Jag vill surfa o läsa o lära mig mer av det som finns på nätet
Jag skulle inte rekommendera att köpa en Tv med inbyggd box,har läst om det att snart kommer man att få byta box!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem