Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

SAAB

SAAB

Många vet nog inte vad en konkurs betyder. Dom jämför det med självmord.
Men har man inte "fifflat" med bolagets pengar, så är det lagligt.

En kompis är skyldig dig 10.000:-Han kan inte betala. Han står på ett broräcke och skall hoppa.
Innan han hoppar så säger han.

- Accepterar du 2500:- Annars hoppar jag. Då får du ingenting.

Det är inget svårt val. Vem säger nej till 2500:-.

Detta är SAAB Automobils öde. Troligen Volvos oxå.
Antal svar på detta inlägg: 4
Saab ja...

Jag bytte en bussning på växelförararmen på min saab i dag.
Efter det fick jag inte i backen hur jag än bar mig åt.
Jag lyfte spaken drog till höger och framåt men det var bara tvärstopp!
Justerade om vid bussningen och samma sak igen!
Höll på så ett bra tag, plötsligt inser jag att man ska ju dra spaken bakåt för att få i backen på saaben...

Fy f-n vad smart man är va?
Höll nog på över en halvtimma med mina justeringar
nja Volvo är ett kapital starkare företag leiake änn Saab , så därför tror jag att Volvo klarar sig bättre , de har ju fått pengar redan ,dock inte Saab
Nja nu skall vi inte vara pessimistisk. Vi låter tillverka en duk av finaste linne som den som skall hoppa får landa i MADE IN SWEDEN står det och det dämpar fallet.
Och när SAAB hoppar så låter vi alla hålla i kanterna och spänner ut duken och då blir inte fallet så djupt och olyckligt.
Men se där brister det lite just när fallet inträffar några skall också hålla i fallet för åldringsvård och barnomsorg.
Dom släpper greppet och tar tag i fallet med de som faller mot avgrunden med åldringsvård och omsorg,skola mm dom släpper greppet och rusar mot åldringsvård,barnomsorg,skola mm.
Och samtidigt står några välbärgade och tittar på för dom vet inte vart dom skall hålla , för deras problem är vart skall man hålla för att ge den största avkastningen tillbaka.
Och de flesta rösterna tillbaka vid nästa val är ju vinnarna. Om det sedan ligger en massa SAAB anställda på backen och krälar och gnyr ,vem bryr sig? Det kanske är så att de som tillverkade Linne´duken är vinnarna och följaktligen så har vi de flesta rösterna där eller...


Annons
SAAB = Skitbil, skall bli spännande att se vilket företag som vill ta över och vad de sen har för marknadsmässiga planer.....
Mitt tips är att det är ett kinesiskt företag som vill in på eu marknaden. De kommer ganska snart att lägga ned produktlinjen och tillverka sitt eget skräp baserat på ett "Saab" koncept...
Den som lever får se....

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem