Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Vista

Vista

Jag har köpt en ny dator och i den finns Vista Home. På min gamla dator har jag Windows XP Pro som jag är mycket nöjd med. Är det någon här som har använt Vista Home under en längre tid och i så fall - ÄR DU NÖJD??? Jag har hört en del negativa omdömen om det men det finns alltid negativa omdömen när Windows presenterar något nytt. Jag har möjlighet att köra med XP men det finns ju ingen orsak att byta om Vista är bra.
Antal svar på detta inlägg: 6
Vista är bra,har kört den i två månader,inga problem så här långt..
Vista home heter ju alla nivåerna har jag för mig.
Vista Home Basic är ju den enklaste. Den har gentemot de övriga sina begränsningar. Ungefär som Win.XP
Men Premium och en till har glömt tillnamnet på den
De är mer kompletta och kan en hel del inom det som rör Grafiska tillbehör. (Förinstallerat)
Jag har Vista Home Premium sedan i julas och är helnöjd.
Men då ska det till minne som jag har 4 GB i arbetsminne.
Ett går åt direkt till att köra maskinen. Så har jag 3 kvar att leka med.[i runda tal] . Men då går det snabbt.

Men det finns nog de som kan mer om detta.
Eller ev. rätta mig om jag har fel.

Inga krascher hittills.
man kan kolla här vilket som är vad och vad de har med i de olika paketen i stort

www.microsoft.com/sverige/windows/products/windowsvista/editions/n/choo
se.mspx

(klipp o klistra)
Annons
Den varianten på Vista som finns i datorn är Vista Home Premium. Arbetsminnet är 3 gb så det lär inte bli några större problem. Jag var mest orolig för att det kanske inte var lika bra som XP Pro. Men då behöver jag inte byta till XP om jag har förstått rätt. Skönt i så fall.
Har kört Vista Home Basic nu i ja vad blir det, 2 år kanske och är nöjd med detta operativsystem. Desto mer uppdateringar det kommer desto bättre funkar det enligt min mening. Har 2gig i ram och det är tyvärr max på min dator men det funkar bra. Leker jag inte för mycket och har för mycket igång samtidigt så blir det omstart efter ca 100-150timmar.
den erfarenhet jag har är att installera program som funkar till op.sys och låt det sen vara då funkar det bäst. Gick från Win 98se till Vista så jag kan inte så mycket om XP.
Jag tror att jag har fått svar. Jag var och kollade länken som du skickade, Göcke, och den var informativ. Jag tackar alla snälla IS:are som har engagerat sig och hjälp mig. Ha en riktigt trevlig helg.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem