Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Apples nya webbläsare Safari

Apples nya webbläsare Safari

Någon av er som provat Safari, utom jag?
Jag har laddat hem Apples webbläsare Safari http://www.apple.com/se/safari/
och håller på att försöka se om den är något att ha.l Den är förvillande lik Goggles Chrome.
Någon mer än jag som använder Chrome eller Safari?
Tyvärr måste en annan webbläsare, t ex Avant, IE, eller Firefox användas på vissa sidor.
Jag är bara nyfiken på om någon av er använder dessa lite nyare webbläsare.
Mettan
Antal svar på detta inlägg: 6
Haha kära MettanB. Detta med olika webläsare verkar vara detta forums akilleshäl för det tåls inte av vissa att avhandla detta ämne.
Här ska du få en sammanfattning hur jag uppfattar webläsarna. har jag missat nåt så maila mig gärna.

Jag har bestämt mig för Opera 9.64 som jag tycker påminner rätt mycket om IE7. Alla webläsare har ju sina för/nackdelar men alla snackar om att Windows egna IE7/8 ska va kass å inte säkra. Men vem vet det egentligen? Allt handlar om tycke och smak. Google Chrome är snabb men väldigt enkel utan tema å grejer. Sen om Google sparar vad du gör på nätet är ju en annan fråga? Har testat dom alla (nästan) Men Opera som sagt tilltalar mig fast på Swedbanks sida och några till får man ta till IE7. fick inte IE8 att funka med Windows Live Care som är en rensningstjänst som funkar väldigt bra enligt mig. Firefox har blivit slöare ju nyare den blivit men det är ju min högst personliga åsikt. Sen handlar det om vilken hastighet man har inte bara webläsare. funkar din lina så ... ja då går det med vad som helst egentligen bara man e nöjd. Hade lite problem att få flikarna att funka som jag ville i Opera men som tur e finns Google hehe.
Safari funkade ca 2 minuter på min dator (vad det nu kan bero på) ska ju gå till windows med.
Avant verkar intressant men för min del så får det vara, jag e nöjd.
Detta blev långt men förhoppningsvis så ger dig det nåt.

P.s
finns inga teman till IE8 vad jag vet men till Opera samt Firefox så kan man joxa till det lite som man vill fast originalskalet utan tillägg å manicker brukar va bäst.
Ju mer tillägg man lägger till desto segare blir det det är vad jag upplevt iallafall.
Nu e de slut
Hej och tack för svaret. Jag använder mej av Opera på den stationära datorn och det fungerar bra.
Jag blir bara så sur på vissa sidor, som inte fungerar med andra webbläsare än IE.
Jag vill helst inte ha några konstigheter och manicker i webbläsaren, för det slöar ner datorn, precis som du skrev.
Safari fungerar fortfarande på min dator, så jag ska nog prova med att ha den som standard några dagar, bara för att se hur den uppför sig. Allting utom IE är intressant. Safari är ju lika enkel som Chrome och det passar mej utmärkt. Jag blir bara så sur på banker och andra, som inte accepterar webbläsare som inte grundar sig på IE. På sådana ställen använder jag Avant. Enda gången jag använder IE är när jag virusskannar online via f-secure.
Mettan
Håller just på att studera safari 4,denna webbläsare med sina top site!

Men hur får man stavningskontrollen att översätta på Svenska??
Annons
jag har kört med safari o ja tycker den e kanon..
fångar inte skit upp från webben..men det finns väl många numera som inte gör det ..men jag tycker att den e snabbast..
menjag kör med Chrome vid sidan om beroende på sidor...
men de båda tycker jag e bäst de innehåller plugs som vissa sidor behöver så därför..
klique

Vet du svaret på frågan ovan???
nog funkar chrome på swedbank,denna texten kommer fram,
Din webbläsare rekommenderas inte av Swedbank. Vi garanterar därför inte att alla tjänster fungerar och ger ingen support på upptäckta fel.

Läs mer om våra rekommenderade webbläsare här .

bara klicka o fortsätta, allt funkar då för mig utan problem,apoteket osv..osv..
är nog för att dom inte får nå stålar av google som dom försöker skrämmas..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem