Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Problem med annonsering på blocket

Problem med annonsering på blocket

Har ni annonserat på blocket och haft problem?

Jag försöker sälja 13st aluminium fälgar till volvo och de har godkänt annonsen för att dagen efter ta bort den för att den inte var tilåten, jag hade inte skrivit vad jag ville sälja, fick jag till svar.
Den som svarade kan inte ha läst min annons, D>et framgick klart och tydligt att det var 13 stycken fälgar 14 och 15" till volvo och det var bild på dem.

Jag hade problem med dem i vintras också med annonser som var helt ok, även enligt deras kundservice var de ok, ändå rensade de bort dem.

Skulle vara kul att höra om fler har samma krångel med dem eller om de får en popup så fort jag annonserar?
Exempelvis:
Stopp! Denna ska vi jävlas med! Godkänn och avbryt mde jämna mellanrnum.

Glad midsommar på er
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Har inte haft med Blocket att göra men detta är ett jävla sätt!
Nä tacka vet jag Tradera det är grejer det.
Tack Patrikke för all din hjälp!
ALLA annonser på bloket som innehåller mer än en vara är ej godkända av blocket och har sluppit igenom av misstag.
En garagerensning skulle inte bli lyckad om man tänkte annonsera ut överblivna delar där.
Tradera är dyra de med, tycker jag men blocket de tar nog priset.
Gammal tråd men!
Jag har också råkat ut för detta!


Första gången var när jag skulle sälja 2st minimoto:: 1st körklar och 1st som reservdelar medföljande i paketpris.
Trots att det var ett paketpris på båda så vart det nej från blocket (resulterade efter många turer med en mycket dålig kundtjänst att jag sade upp min blocket butik med företaget som kostade ca 9000kr/år + annonskostnader)

Andra gången var nu privat då jag ska sälja undan lite delar som var kvar från en bil som jag har sålt.
4st fälgar, en framskärm och en reservdelsmotor
Denna annons godkändes första gången och låg inne i nästan två månader och jag ville förnya den men då gick det inte utan fälgar skulle ligga i underkategori fälgar och däck i bildelar och tillbehör (givetvis med 60kr extra i annons kostnad)
I mina ögon så är det väl en huvudkategori med bildelar som man betalar för annars kanske man ska börja dela upp i Bildelar/Japanskt/Motor/ Toppar/Ventiler för att få sälja ett par olika delar från en motor skulle nog kosta ca 500kr i annons kostnad (överdriver jag vet!!!)

Nu kommer jag använda annonsbörsen eller andra annons forum och rata blocket helt och jag hoppas flera med mig kommer göra så för desto flera som gör det, desto bättre blir de andra sidorna och blocket förhoppningsvis måste tänka efter om dom tappar andelar!
Annons
varför inte skapa en egen säljsajt? då får du skapa dina egna regler.
Tanken har slagit mig!
Men kollar man som tex annonsbörsen,prylbanken.se mm så är det gratis annonsering där och ändå så verkar det inte funka!
Blocket har fått så stormarknadsandel och trots gratis annonsering på andra sidor så använder folk det troligen för att flest använder det och därav störst utbud (man måste ändå berömma deras upplägg/design trots att jag har fått nog av dom!)

Om man skulle komma på ett sätt att få flera användare att föredra sidan som man startar och ha lägre priser än blocket så kanske det skulle fungera, men hur ska man lyckas med att få folk att frångå blocket som standard?

Nån som har bra idéer?


madbulle till och börja med skall du ta bort alla hinder du lägger framför dig.

sen är nästa steg att du skall tänka positivt

och sen lista allt positivt om dem som du har som konkurrenter
och sedan pränta ned det du vill tillföra själv på din idee.

klarar du det , har du förmodligen kommit en bit på vägen med en egen sajt.
Plus en hink/tunna med pengar enbart till reklam i tv skulle hjälpa långt troligen
Men du delar upp problematiken bra Göcke!
madbulle , du fastnade på penningkarusellen, det är det sämsta man kan göra om man skall starta något. för då tar det tvärstopp.

är du entreprenör så är pengarna det sekundära , ditt engagemang är viktigare.
och att du brinner för det du gör och tror på att du skall lyckas.

lycka till!
Konkurrera med Blocket?

Det tror jag inte går varken med pris eller enkelhet.

Dock så finns det ju en osäkerhet med betalningen och det skulle kunna förbättras.

Varför ska säljare och köpare vara anonyma för varandra?

Bara det lockar ju till bluff och som köpare känner man ju en osäkerhet.

En site med legtvång av åtminstone säljaren skulle nog locka köpare som just är osäkra på säkerheten.

Spånar bara lite.
håller med att anonymiteten är krux.

affärer skall vara öppna

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem