Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

minnen

minnen

Har tänkt att köpa lite mer minne till datorn har 512 och tänkte skaffa lika mycket till nu är min fråga måste man ha samma sorts minne eller rättare sagt samma märke eller spelar det ingen roll bara de har samma minne har Twinmos DDR 512MB PC2700 333MHz och tänkte skaffa mig en lite billigare av ett annat märke

tack på förhand
Antal svar på detta inlägg: 4
Sluta snåla, köp ett likadant och minimera risken för inkompabilitetsproblem. Det kan ju omöjligt vara någon väsentlig prisskillnad.
Beror på vad du har för processor om det är AMD eller Intel när du ska köpa minnen.

AMD var iaf förr jäklig kräsena med minnena är säkert samma sak fortfarande.

Billigare minnen än Twinmos? De är typ de billigaste på marknaden om du inte köper deras high end minnen vilket de du skrev där inte är.
Det handlar inte om snålhet men skillnaden mellan Twinmos minnen och andra märken skiljer faktiskt så mycket som upp till 500 spänn och det tycker jag inte är snålhet utan ekonomisk planering. Kan man spara in 500 utan att det krånglar med någon form av inkompabilitetsproblem så är det ju bra. Same shit for less y´know (Det är Intel P4 processor)

Annons
Ja är det P4 ska det inte spela någon roll men är det dual channel så kan det vara dumt o köpa något annat än en lika dan krets, helst ska det vara sånna som säljs i par så man garanterat kan utnyttja det.

men det funkar lika bra o köra utan, blir bara lite prestanda ökning med.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem