Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Villabrand

Villabrand

Kusligt nära brinner det i går kväll. Jag hade ingen aning. Kände ingen lukt eller
någonting.

Gick förbi idag. Halva huset var brandskadat. Dom hade sågat upp taket på
ett par ställen.

Det är en hög häck framför huset. Så man måste veta att det har brunnit.
Det sitter folk på glasscafeet tvärs över gatan. Dom har inte en aning om denna tragedi.

www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=507777
Antal svar på detta inlägg: 1
Riktigt skrämmande det där med bränder, gick själv en brandutbildning via jobbet nyligen. Skaffade mig snabbt brandvanare i varje rum och på vinden (larmar en så larmar alla) Skäms att säga det men jag plockade även ut min brandsläckare ur gadroben, vid utgången ska den stå.!
Men man tänker alltid "det händer inte mig" men det kan ju faktiskt göra det.

Jag har precis fått en liten dotter sedan 4veckor så då blir man extra vaksam på sånt.
Fick på utb. höra om en familj som hade en brandvanare utanför deras barns rum. När det började brinna i en lampa (som de täckt för med en filt för att få mysbelysning) så tog det ca 5min för brandvarnaren att gå igång och då var det redan för sent, huset var övertänt och det gick inte att rädda. Så tänk över era placeringar på era brandvarnare, det kan rädda liv!

Att tänka på:en 20cm tjock skumgummi madrass som är 1x1meter rökfyller ett helt hus på ca 200m2 på ett par min och även om man bott där ihela sitt liv så har man nog problem att hitta ut. Och skumgummi har man gott om i ett hus,tex i soffan.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem