Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Duger den

Duger den

Ms Xp home V5.1.2600 Sp 3
Bios-version: American Megatrends Inc 1009.001
Processor: x86 family 15 model 12 stepping 0 Authentic AMD~2400 Mhz
SMBIOS version 2.3
Sammanlagt fysiskt minne: 1024 Mb
Tillgängligt fysiskt minne: 280,16 Mb
Sammanlagt virtuellt minne: 2,00 Gb
Tillgängligt virtuellt minne: 1,96 Gb
Växlingsfilsutrymme: 2,40 Gb
Bildskärmskort: Nvidia Ge Force Fx 5500
Dator: Fujitsu Siemens K8V-F Scaleo T serienr: 3970120035

Datorn är snart 4 år, är det något som bör förbättras? Jag spelar inga spel men kollar DVD filmer på datorn både från Hd & skiva.

Från ett tidigt Nora
Antal svar på detta inlägg: 4
God morgon i Nora.

Den duger nog ett tag till. Kanske lite mera ramminne inte skulle skada, men du kanske själv känner om den funkar ok eller inte.

Det går ju alltid att hitta bättre grejor, men att byta ut en massa prylar på en 4 år gammal dator är inte alltid försvarbart, eftersom datorns konstruktion med sk busshastigheter mm inte går att påverka. Den är ju "gammal" i datavärlden.

Om det funkar att kolla på dina filmer utan problem och för vanligt surf så tycker jag inte att du behöver göra något.
PerAsk
Det låter ju bra i det stora hela. Om jag skulle öka ramminnet hur går jag tillväga, vad ska jag köpa och klarar man att byta själv.
Nora lite senare
Tjänare i Nora.

Jag instämmer i föregående talare ( skrivare ) funkar allt för det du behöver datorn till så varför byta något, håll en koll på fläkten bara, hade en sådan dator och fläkten fick bytas, men det var redan efter 1 år och den andra höll
i 2 år.

buddy1
Annons
Fläckten är förbrukningsvara på alla märken av datorer. hänger mer samman med om var den står och om man har djur som fäller hår. alltså vad som fastnar på fläcktvingarna och hur varmt den står.

en öknig till 2Gb kan ge lite mer fart i maskinen, HDD storleken kan ge lite mer valmöjlighet, men fungerar det i dag så sattsa pengarna på en ny dator istället.

din dator är denna
Product: Scaleo T A64XP34 1 1,0G
Identification number: 3970120035

och data om den kan du få här
[http://se.ts.fujitsu.com/support/index.html] ..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem