Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Firefox Problem

Firefox Problem

Har använt Firefox i över ett år och har varit mycket nöjd, men på sista tiden så har det uppstått ett lite problem.

Om jag stänger ner alla flikar och vill öppna en ny länk, så får jag beskedet att jag redan kör FF, och att jag skall stänga ner alla program, men eftersom jag är utloggad från allt redan, så är det enda alternativet att starta om datorn, varför har det blivit så här, någon som kanske upplevt samma sak och vet lösningen?
Antal svar på detta inlägg: 8
Jag har upplevt detsamma några ggr. men jag behövde inte starta som datorn om jag drar mig till minnes. Tror det räckte att jag startade upp något annat på skrivbordet och stängde av och återgick till vad jag nu gjorde innan. (ngn install el. dylikt)
Huvudsaken förutvarande sökväg kommer ur fokus. Vad jag tror alltså.
Försök i alla fall med detta.
Detta har hänt mig också... vet inte varför, men det jag gör är att öppna aktivitetshanteraren (Ctrl+Alt+Del) letar reda på Firefox bland processer och avslutar det där.
Sen är det bara att öppna Firefox igen, utan att starta om datorn!
Eller gå in på Aktivitetshanteraren i Aktivitetssfältet.
"Avsluta Aktivitet" under "Programfliken i detta fall Firefox.
Den bör ju i detta fall finnas med där som Aktiv.....
Annons
Tack så hjärtligt för snabba och enhetliga svar, och aktivitetshanteraren var lösningen
per66
vilket:?
Under program eller processer?
för historikens skull
Under program
per66 (70)
Har själv samma problem ibland. Jag väntar bara några sekunder och sen går det bra att starta FF igen.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem