Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Billig Speldator?

Billig Speldator?

Jag vet att rubriken motsäger sig själv, en speldator går inte att få så billig egentligen. Men, finns det någon som kan ge ett vettigt alternativ när inte plånboken räcker längre än till max 5.500 - 6000 kr. Sonen är i behov av en bättre och det han spelar är CS och World of Warcraft och Lanar en hel del. Vi har tittat på en på Elgigiganten för 5.500 som vi tyckte såg ok ut.
Någon som har ett bra tips som funkar?
Antal svar på detta inlägg: 3
Jag har inte heller den bästa ekonomin , men jag köpte en bra dator billigt på Blocket från en privat person , tycker att du kan testa där , det finns även datafirmor som säljer på Blocket men till mycke billigare pris .

Lycka till med shoppingen :)
CS kräver inte så värst mycket av datorn... nog lite värre med WoW.

Titta gärna på Acer's datorer, man får rätt mycket "kräm" för pengarna i dem.
Tittade lite på WoW Spec'sen... de flesta datorer klarar dem med råge idag, men där är ändå lite att fundera på.

- Stationär dator är generellt kraftfullare än en laptop (i samma prissegment)
- En Dualcore processor presterar oftast bättre på spel än en Quadcore
- 2 Gb RAM eller mer är att föredra, men tänk på att ett vanligt 32 bitars OS inte klarar av att hantera 4 Gb... Du får inte nytta av mer än drygt 3 Gb.
- Grafikkortet är den viktigaste komponenten i en speldator

* Edit/
Glömde ju att det är en helt annan upplevelse med stor skärm. 22" eller större är det bästa. Tänk på uppdateringsfrekvensen ( så snabb som möjligt) samt betraktningsvinkeln.
Här har du ett bra exempel på en speldator som finns i dina trakter (tror jag)
http://www.blocket.se/vasterbotten/Speldator_AMD_X2_A5000__GAMER_III_23330
132.htm?ca=2&w=2

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem