Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Min bank

Min bank

Jag är kund i en bank som heter sparbanken Finn, en liten lokal skånsk bank. Det märkliga med denna bank är att de handhar inte pengar, du kan inte ta ut kontanter, du kan inte betala med kontanter och du kan inte ens växla pengar, behöver du det så måste du ge dig in till huvudkontoret i centrum.

Undrar hur vanligt detta är, hur är det med din bank?
Antal svar på detta inlägg: 4
Vad kan man göra på din bank då per66?

På de banker som är i ockelbo så finns det pengar på bägge 2 vad jag vet...
per66!

Det är inte modernt med kontanter längre.

Du har ju varit i USA.

Skall du bo på hotell där och inte har ett bankkort. Då får du betala i förskott.
Man är inte trovärdig om man betalar med kontanter.

Du följer väl min blodpropp antar jag. Jag hade inte en svensk krona med mig till sjukhuset.
När jag fikade stod det på en skylt. Vi tar gärna betalkort.
Ja de flesta har ju bankkort och Internet, men vill jag betala i banken så blir det genom mitt konto, och vill jag ta ut pengar så är det bankomaten som gäller.

Söka om lån och handla med aktier går bra, men samma där du betalar genom ditt konto.

Detta är inget problem när man har Internetbank, men nog är det en otrolig utveckling bankerna har gått igenom! Jag har inte ens visst om detta trots att det tydligen varit så i ett drygt år, kom på det när jag ville växla en femhundring och fick svaret att de hade inga pengar!
Annons
per66!

Min bank öppnar 11:00 stänger 13:00.

Men personalen äter på min "bykrog". Så jag vet att dom lever.

Snacka om nya tider.

Det är bekvämt. Men den sociala kontakten kanske försvinner. Tur att jag
har ICA-butiken.

Min "snabbköpskassörska" har jobbat på samma ställe i 31 år. Jag frågade henne idag.
Det hon inte vet om min by, är inte värt att veta.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem