Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med Sony Ericsson P910i

Problem med Sony Ericsson P910i

Jag har köpt en S-E P910i mobil-tfn/PAD och där skall som standard finnas Opera webbläsare enl info. Men jag har ingen sådan - är jag för dum? är den dold? eller är det en miss, mao en "måndagsvara"?
Någon som har ett tips att ge mig vore jag mycket tacksam för det! Som det är nu så hittar jag ingenstans att skriva in URL så jag kan surfa på nätet annat än till sonyericsson.com samt TeliaGo!

Är det så att det är Telia som är problemet iom det är dem som är ISPn via deras kontantkort? Hmm... *besviken*

/Catz
Antal svar på detta inlägg: 7
Nu har jag kontaktat support och det skulle tydligen bara vara att ladda ner den från deras hemsida. Hmm... lättare sagt än gjort tydligen, för nu har jag misslyckatsbåde med att ta hem den via datorn och vidare via bluetooth in i mobilen. Men jag får inte den att "ta" utan det är Sony Ericssons webbläsare som är vald ändå. Sedan fanns det en languagefil med svenska som jag laddade ner till datorn, men den filen funkade inte heller att installera.

Nåväl. envis som jag är... =D så krånglade jag mig till www.opera.com via att lägga in den URLn i "Bokmärken" - smart va!? =D Visst kom jag dit, men sedan blev det error i slutänden ändå, när jag valt ladda ner Opera för mobile > S-E 900-serien. Fattar nada! *suck*

Supporten lät inte som han var särskilt villig att hjälpa mer än så.. alltså inte speciellt vänlig typ *grr*

Är det ingen vänlig själ här som kan ge en hjälpande hand? Skulle bli så glad om jag fick detta att fungera som tänkt! =)

Jag fann ett forum, men endast på engelska (bland en massa andra språk) tyvärr INTE svenska. Är inte så haj på detta tyvärr.

/Catz
Catz jag har inget svar , men är det telia supporten du har varit i kontackt med.
annars har jag för mig att man uppgraderade och installerade samt skrev in vilken opperatör mm man hade via sony/ericsson.

Vi får hoppas att någon kan hjälpa dig här på forumet
mvh // göcke
Svar till Catz.

Svårt att förstå problemet.... Du säger dig kunna surfa till SonyEricsson och Telia ? Då måste du ju ha en webläsare installerad ? Annars är det svårt att surfa till deras portaler.... Men du kanske wappade dig till dom ? I så fall så är det en helt annan sak!

Hur som helst. Opera finns att ladda ner till din mobil på denna dressen :
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=global&lc=en&ver=4001&templ
ate=
ps1_1_3_3_1&zone=ps&lm=
ps1_1&pid=10183&fid=8409&ext=
1

Det är en direktlänk.. Lägg det på din dator och för över det via datakabel eller bluetooth till mobilen, så skall det nog gå igång.

Lycka till
Annons
Ursäka att jag sabbade bredden på didan med den långa länken, men det fanns liksom inget alternativ till det. Hoppas att det löser sig i alla fall.....
Hej Göcke!

Förlåt mitt virriga inlägg, men det är inte lätt när man blir lite "desprerat" efter att det inte fungerar något som man tänkt. Först så blev jag lite f*rb***ad och tänkte att affären hade blåst mig på den senaste versionen utav S-Es P910i då inte Opera webbläsare var förinställt som sagts mig. Tänkte att det var fler grejer som inte skull vara up to date, typ.

Jag fick vänta nästan 2 veckor istf 5 dagar som man sagt från början. Jag hade betalt den kontant med HELA summan, dvs inte endast handpenning. När jag ringde sa man att de skulle försöka få tag på en från annat ställe i deras koncern. Därav min oro kanske bl a.

Supporten var Sony Ericsson (snobbig typ) *blää* Sen så fattar jag inte riktigt vad DU menar göcke - kan du precisera lite är du snäll!

/Catz
Hej Minion IT!

*sorry* Men det var naturligtvis "happy wapping" som menades, men det är såå trist att wappa så jag ville ju testa att surfa via mobben och det var detta som inte funkade som tänkt.

Tack för att du tog dig tid att hämta länken till mig, nu ska det nog ordna sig till det bästa! *glad* Och den finns ju nu i denna databas för andra i samma situation. Dvs lite ovan att söka och finna RÄTT grejer på nätet. Ska väl bli bättre hoppas jag.

Mvh,

/Catz - som f ö lusläst manualen liiite mera nu, fastän det är såå trååkigt - man vill på´t direkt *flinar*
Minion IT , jag klippte av din länk , och till er andra som vill
gå dit så slåihop raderna med klip och klistra

mvh // göcke moderator IS

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem