Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Irlänsk musik

Irlänsk musik

Jag har varit på kryssning till Riga i helgen, ombord var det Irlänska veckor. I en av pubarna uppträdde en Irlänsk grupp ( The doctors ) jesses va bra dom var, man kunde inte sitta still. Låtar av( Dire straits , Bobb Marley ) med flera spelades otroligt bra av dem, till o med min man var imponerad av detta band och han är inte den som låter sig imponeras lätt.
Är det någon annan som varit på kryssning och hört detta band spela? Anars kan jag rekomendera en mycket trevlig kryssning.
Antal svar på detta inlägg: 9
Det är Viking Cindirella som har irlänska veckor och givetvis spelar bandet irlänsk musik också. Allt dom spelade var helt fantastiskt bra, med otrolig inlevelse spelade de tre herrarna hela kvällen. Bob Marley ska det va inte Bobb.
Det låter väldigt trevligt , jag brukar inte åka me på kryssningar men har börjat fundera lite på att ta en åktur och Irlänsk musik gillar jag mycke .

Ja det kanske blir en tur framöver :)
... inte för att jag vill vara semantiker.... utan mer upplysningsvis....
så heter det väl IrlänDsk?

/Zap
Annons
Zaphod < ja det gör det ju men det verkar ju som att fattade så då va det väl ingen fara .
Jag personligen är fullt medveten om att jag skriver slarvigt o stavar som en kråka men jag gör mitt bästa och som jag har märkt så verkar dom flesta förstå vad jag skriver ..

Svenskan är mitt andra språk från början och på 70 talet va det inte mycke hjälp man fick i skolan så jag är väldigt mycke självlärd o stolt över det !!
Jag har dyslexi och vet att jag skriver fel, men tycker att det är roligt att skriva ändå. Nu förtiden har jag märkt att många skriver som det låter när man talar, eller har jag fel? Eller kanske är det många som har samma problem som jag har.
mop< ja det är precis så dom flesta nu skriver som dom pratar , det har säkert mycke att göra med att internet med alla chatt program där man skriver istället för att tala men man gör det just personligt och då blir det helt naturligt att skriva som man talar , jag har oxå fallit in i det plus att jag som jag skrev tidigare är inte svensk från början så vissa saker som jag ska stava till gissar jag mig till sen är jag lite slarvig för i vissa fall så kan jag tänka efter lite mer så har jag den rätta satavelsen men jag är lite impulsiv .

Jag ser på dom flesta forum o communitys att folk skriver lite si o så sen om det har me dyslexi att göra eller att man skriver som det låter vette katten men jag har inte ont av det för man fattar ju vad det är folk skriver och menar, skulle det vara så att man inte gör det så kan man alltid fråga .

PS: jag tycker att alla har rätt att skriva vare sig man kan stava eller inte orsakerna spelar ingen roll , jag blir bara lite sur på såna där ord ...gubbar som måste rätta en .

Förresten mop det är jätte roligt att du skriver och jag tyckte det va väldigt kul att du delade me dig av din erfarenhet av Cindirella kryssningen , jag och min vännina har pratat mycke om det och är väldigt sugna på att åka
En liten minisemester får du på en kryssning. Jag och min man brukar åka på kryssning när vi är less på vardagen. Mycket trevligt för en relativt liten peng.
Ibland tar vi dag båten till Mariehamn, handlar lite taxfree o äter gott på båten det tar ca 8 timmar men det känns som man varit borta en helg. Vi bor utanför Stockholm så då kan man ta en tur bara sådär det är ju så nära till båten.
Oh det låter jätte trevligt , jag o min vännina behöver oxå komma i från vardagen då vi har ganska mycke att göra så en sån helg blir ju perfekt kanske stannar vi i Stockholm lite oxå har tänkt att gå till Gamla stan o koka lite för det va lääääänge sen o det är så fint där .

Såg att dom har Whiskykryssningar det verkar oxå roligt ja det finns tydligen mycke att välja på . Jätte skoj

mop om du har fler tips eller vet nåt annat spännande så skriv jag tycker det är jätte kul o läsa om olika reser o diverse .
Skulle va kul om fler skrev lite resetips

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem