Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Kompositsignal till datorn

Kompositsignal till datorn

Mitt jobb har fiberoptisk utrustning för att göra undersökningar och tester på sina produkter. Problemet är att dom inte kan dokumentera resultatet, alltså filma eller fotografera.

Dom var inne på att köpa ny digital utrustning för 70 000 kr, vilket jag tyckte var lite onödigt efter att ha spanat in fiberoptikkameran.
Det är en vanlig kompositsignal från kameran, så man kan ju lika gärna ha kvar den och sen skaffa sig en videofångstadapter till datorn.. Kostar ju under tusenlappen bara..

Dom ville att jag skulle kolla upp det under veckan.. Dom skulle vara rätt tacksamma om jag kunde få ner kostnaden med drygt 69 000 kr

Jag har spanat in lite, och vill gärna ha en extern USB-adapter.. Kravet är att man ska kunna filma och ta stillbilder. Stöd för operativsystemet Vista och Windows 7 skulle nog heller inte skada.
Jag har hittat en del kort som egentligen är avsedda för övervakningskameror, men tycker det är onödigt med 4, 8 och t.om. 16 portar. Dessutom så är programvaran av samma anledning mest lämpad för övervakning.

Jag skulle tänka mig något i den här stilen:
http://www.usbvideoadapter.com/USB2_VA_adapter/video_audio_index.html


Vill dock beställa från en butik eller nätbutik som är svensk.. Så om nån har tips att ge mig så är jag väldigt tacksam..
Antal svar på detta inlägg: 2
sök på videograbber
Tack Göcke!

Det fick bli en EasyCap USB 2.0 Video Adapter!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem