Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

IP telefoni

IP telefoni

Jag har haft Ip telefoni sen slutet på April , i början så krånglade det fruktansvärt mycke jag blev helt enkel utslängd från lingen efter mycke ringande o grejande till Telia och även införskaffande av en ny telefon så fungerade det över sommaren kan man säga .
Problemet är att jag har märkt nu att det är helt opålitligt me Telias Ip t , jag har fått reda på att folk har ringt men inte kommit fram och för ca 3 veckor sen så bröts alla samtal som vi ringde, nu är när jag pratar i telefonen så är det ett fruktansvärt eko o om man pratar samtidit ja skrattar ihop eller nåt liknande så hör man ingenting eller bara knaster .
Jag är inte så road av att snacka mer med Telia o jag tycker inte att deras ip t håller måttet .
Vad finns det att göra , ska jag gå tillbaka till vanlig telefoni eller borde jag ringa dom , för det kan väl inte vara så att jag måste köpa en ny telefon det gåt bort direkt .
Vad har ni andra för erfarenheter av Ip telefoni ?
Antal svar på detta inlägg: 8
Kan bara säga att jag haft Telia's IP telefoni sen november förra året och har aldrig haft ett enda problem......
Inte det du vill höra tror jag, men så är det.

Jag köpte deras tjänst inkl den box som kopplas till modemet och även deras helt standard trådlösa telefon (Telia Free 30) och har som skrivit inte haft problem alls.

Samma som Edge, jag har också haft Telias IP telefoni i ungefär ett år, hade ett fel på modemet i början men det byttes ut, och sedan dess har det fungerat alldeles utmärkt, och ekonomiskt fördelaktigt är det också som bekant!
Edge nä det är ju kul att det fungerar hos andra , det är ju ofta så både med telefoni och internet att det skillnad var man bor osv .
Jag har även funderat om det faktisk kan va så att problemet ligger hos den andra partnern alltså den jag talar med .
Därimott måste det ju va Telias fel när våra samtal bröts , och när ingen kunde komma fram till oss och då va det både folk som har vanlig telefoni och ip och från andra opäratörer så problemet måste ha varit telia
Annons
per66 hur märkte du av att det va fel på modemet ?
Ja priset är det inget fel på o det va inte det jag klagade på heller :P fast det klart priset blir dyrt om det inte fungerar .
att det ekar tex. Bea , byt ut grejorna och be Telia att de sänder någon nätkille att se över er anslutning.
>Göcke< med grejerna menar du då bara telefonen eller modemet och vi har en såndan är låda som håller ihop tv telefonen o nätet menar du allt detta ? ( Jag dör av skratt jag kan för allt på jorden inte komma ihåg va den ena lådan heter ) ska genast kolla upp det .

Ps det är inte ADSL för jag har statsnätet så en sån låda är det inte
Å förreten tror du att dom vill komma och kolla här min erfarenhet är att dom vill fixa allt genom telefon , vid 2 tillfällen har dom dock erkänt att felet har varit hos dom det va i början det.
Bredbandsswitch heter den Ha ha , o så är det telefon modem Hihi
Bea , oavsätt vad du har skall du inte godta att det ekar , tror de att de kan fixa det på telefon , får de väl testa det, men stå på dig, inte skall ni godkänna att det ekar i en iP Telefon.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem