Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Recovery partion

Recovery partion

Jag har en Recovery partion på min bärbara dator, kan man kopiera den partionen och lägga den på min stationära dator och få det till att fungera?
Antal svar på detta inlägg: 8
Bra fråga som nog fler ställer sig. Undrar om någon vet.
Men det handlar nog om Validering vid nyinstall på annan dator om man nu skulle kunna kopiera. Tror inte den känns igen, accepterar över huvud taget
Men jag vill också ha svar på detta.
Validering + drivrutiner är väl de mest framträdande som kommer att kracha

kopiera och lägga den som egen partition på en stationär går att göra.
men till vad nytta.
Okej, det stämmer som du skriver Göcke att drivrutiner skulle inte funka i den stationära datorn.

Men kan man göra en egen recovery skiva på det OS som man har installerat i den stationära datorn då, hoppas du förstår vad jag menar, och sedan lägga in som en egen partion.
Annons
en sådan recovery , är motsvarande en image av disken som du just kör, alltså C: disken.
och kan göras med Norton/Symantec Ghost , eller Acronis true image.
eller så kan du kanske finna fler här
[www.freedownloadscenter.com/Best/clone-disk-free.html]

många av dem , kan dela upp resultatet i cd/dvd format och även till en annan partition eller nätverksdisk (NAS).
Jag har en recovery partion på min dator och skulle nu vilja bränna en säkerhetskopia på den och har Nero som brännarprogram, Vista Home Premium som OS, hur ska jag göra nu för att bränna en kopia på den? Vill ha en ganska utförlig förklaring för jag har aldrig gjort det förr. Inget får hända med min recovery partion på datorn nu bara. Vad för skiva ska jag använd, förstår att det måste vara en DVD skiva men ska det vara DVD RW + eller -?
skippa Nero, för det första så kopierar den inte en partiotion utan filer.

ta tex , acronis och gör en skuggkopia av partitionen, under tidens gång får du upp
om du skall spara den på en dvd eller om den är större en formatet på en dvd , så
delar den upp den i rätt storlek.

och
den gör ingen åverkan på den partition som kopieras.
Nu har jag fixat så jag har acronis på den dator som jag vill göra en kopia på min recovery partion.

Kan nu någon hjälpa mig med en utförlig förklaring och då menar jag utförlig hur jag ska gå till väga för att göra denna kopia och vilken skiva jag ska använda?
Raj-Raj , du har stora anspråk du.

Googlar man så kan man få en utomordentlig hjälp via denna sida av
Göran Sandberg,
de har lagt ned mycket jobb för att göra denna handledning,

http://www.supportdata.net/skolor/acronis/text.html

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem