Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Viasat pace tds-850nv

Viasat pace tds-850nv

Är det fler än jag som har viasats box pace-850nv?
http://www.viasat.se/node/247

Det verkar som om att det är den sämsta skit som finns!

Har ringt till deras tekniska kundtjänst över 20 gånger och gnällt på den boxen och de svarar att man ska prova olika grejer hela tiden, idag var det att jag skulle släcka alla lampor om det var lågenergilampor, de kunde störa boxen!

Ett annat bra förslag var att jag skulle ha en annan sladd speciellt till boxen, där inga andra förbrukare vr inkopplade.


Den funkar inte till alla platt-tv aparater heller, en box till tv som inte funkar till tv alltså

Min box låser sig, startar om tappar texten, gör fördröjning på texten startar om och byter kanal, helt av sig själv

Lite jobbigt när man tittar på film och det är ruskigt spännande och så startar boxen om och det blir byggare bob.

Ska tillägga att när man brutit strömmen till boxen tar det mellan 2-3 minuter innan den kommit igång,

Är det fler än jag som har denna boxen och har samma problem?
Antal svar på detta inlägg: 53
Sidor: 1 2 3 4 5 6 Nästa »

vilket nerköp min bäste vän. sicket skit alltså !
ha en trevlig helg i norrland och inte för många ng nu.
patrkike

Min box sagem höll 9 mån!! Sedan började den störa tv så pass att den inte gick att titta på Pris 3200:-

Skitboxar!!
lågenergi lampor som stör
lysrör som stör
datorer som stör
skrivare som stör
thermostater som stör
mobiltelefoner som stör

listan kan göras lång i dag.

men att fixa det via telefon!!
vilket skämt.

patrikke , du vet ju inte ens vilket som är orsaken ännu, bara symtomen.

ursäkta mig, jag har svårt att hålla mig för skratt.
Annons
Jag vet inte orsaken, men jag vet alla fel som min box haft och har.

Viasat är medvetna om att den här boxen är usel, men de gör inget åt det, de har jobbat med programvara, de arbetar med drivrutiner till boxen, ibland säger de att det är fel! på boxen och att den ska bytas ut, sen ringer de efter en vecka och säger att det är fel på skarvsladden.

Jag skrattar jag med, blandat med gråt!

Är det någon som har en likadan box och som fungerar?
patrikke , fungerar boxen så fungerar det, men blir den störd av något så kan ju vad som helst inträffa.

men , säger de att de skall byta ut den och sen säger att det är fel på skarvsladden, då vet de inte vad de snackar om, det är inte ens ett försök tíll felsökning.

att du köper det?
Så var det dags igen!

Boxen låser sig, sitter nu i väntan på en kunnigare person på viasat!
Första jag pratade med frågade om jag hade en grenkontakt till boxen, och det har jag ju,
Då är det den som är felet! Svaret kom så direkt att jag blev förvånd men jag nekar till att ett grenuttag ställer till det så mycket.

VILKA SABLANS J***A NÖTTER!!!!
HUUUUUR kan han per telefon veta att det är grenkontakten det är fel på????
Det var ingen han, det var en hon, fast det spelar ju ingen roll i sammanhanget.

Väntar nu på att deras tekniker ringer igen, sist jag pratade med dem så sade de att det var fel på boxen och den skulle gå tilbaka till viasat. Garanti!

Garantiavdelningen ringer upp och de säger att boxen är hel.

Börjar tro att viasat är ett företag som bluffar mycket och lurar sina kunder.

Jag avråder alla från att skaffa deras hd box i alla fall.
Nu har teknikern ringt.
De skickar en nyare box till mig som ska fungera bättre.
Äntligen!

Får se när den kommer, jag tar inte ut någon glädje i förskott, eller ska man göra det så man får någon glädje?
Jag fick min nya box i fredags och denna fungerar bra!
Bilden är tydligare och man ser vad det är även utan hd kanalerna.

Den nya har de gort så att den fjärren fungerar även om boxen står under tv:n. SMART!

Nu ska den gamla bara skickas tillbaka till viasat så alla blir nöjda.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem