Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Utskrift av dataposter

Utskrift av dataposter

Hur kan jag få utskrifter av dataposter längre än en sida på ett sådant sätt i Access att varje ny datapost börjar högst upp på en ny sida.
Jag har gjort fina formulär i Access för direkt inmatning av uppgifter till ett antal olika tabeller. Formulären blir också fina vid en utskrift. Problemet är då de inmatade uppgifterna i formuläret innebär att formulärets datapost med allt innehåll inte får plats på en enda sida vid utskrift.
Jag vill få utskriften av formulär på sådant sätt att varje datapost (=formulär) börjar högst upp på en sida. I de fall utskriften blir längre än en enda sida, ska formulärutskriften fortsätta på nästa sida. Därefter ny sida igen för nästa post.
Jag har tidigare lyckats få detta att fungera bra med hjälp av anvisningar, som tyvärr försvunnit. Troligen gjorde jag dessa funktionsändringar tidigare med hjälp av Visual Basic eller något annat programmeringsverktyg knutet till Access.
MVH
Gentiana
Antal svar på detta inlägg: 1
Du har j olika sorteringsfunktioner i access, prova inställningarna där.
Du kan sortera poster lokalt i formulärläge för formulär, i databladsläge för tabeller, frågor eller formulär, i sidläge för dataåtkomstsidor, i pivotdiagramläge och i pivottabelläge. Du kan göra detta med sorteringsknapparna i formulär, datablad, sidor, pivotdiagram eller pivottabeller.
Mvh

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem