Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Sharp 8000 CDH

Sharp 8000 CDH

Jag har en Sharp 8000 CDH stereo med slutsteg som jag har fått ett problem med. Tunern har börjat att bete sig konstigt, när jag sätter på radion så brusar det bara i högtalarna men efter en stund så hör man ljud som vara några sekunder för att sedan dö bort och brusa igen. Efter en stund så hör man ljud igen i några sekunder för att åter igen övergå till brus. Så håller den på hela tiden, någon som vet vad det kan vara som spökar i den?
Antal svar på detta inlägg: 9
Ska kanske förtydliga det hela lite, man hör radion i några sekunder och sedan brus tills den nästa gång får för sig att spela lite radio igen. Kan det var en kallödning eller något glapp någonstans? Jag är inte så hemma i HI-FI prylar men det finns kanske många på detta forum som kan sånt här.
Primera , det låter som en lödning eller värmefel
Ja, det är nog så. Ska höra med någon som har någon form av mätinstrument om det går att kolla.
Annons
är det lödningar , kan du ju knacka lite lätt med bakänden på en skruvmejsel
annars så behövs det ett schema att gå efter
Har haft den inne för genomgång och det är FM-boxen som är kass på den. Undrar om det finns någon trevlig själ här på forumet som har en eller vet vart man kan vända sig för att hitta en begagnad FM-box till en Sharp 8000 CDH. Det ska vara en stående FM-box. Det finns inga nya att få tag på.
de hade väl kunnat reparera den som finns, om de hade velat.

men priset var väl inget de ville förhandla om.
för osäkerheten med för mycket arbete och om det skulle hålla osv.

den har ju några år på nacken.

är den 15år eller mer?
Det är ett motstånd som heter 56 men han hade bara 55 och det vågade han inte sätta i den. Priset diskuterade vi inte men jag gör allt för att den ska fungera för en bättre stereo och ljud kan man inte få.
Jag menade att det var en ic-krets som heter 56 som var kass men den han hade hette 55 och den vågade han inte sätt dit.
Ring scharp sverige, så får du reda på dirrekten om det går att fixa eller ej.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem