Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Börjat med julklappshandlandet?

Börjat med julklappshandlandet?

Tänkte se hur många av er som har påbörjat årets julklappshandlande. Vad har ni köpt, vad tänker ni köpa? :)

Jag har köpt ett data-spel i krigsmiljö till min brorson, har även köpt lite kläder och ett par biljetter till Jonas Gardells show Trafikplatsen Glädjen.
Antal svar på detta inlägg: 5
Jag ska nog bara ge bort en (finare) chokladask till min flickvän i år och ett gåvokort från presentermotfattigdom-kampanjen till min mor. Utöver det så är min ekonomi rätt så dålig just nu, så resterande familjemedlemmar får klara sig utan paket i år :)
Till alla barn under 12 år skall man givetvis skänka julklappar. Dom skall vara
hårda. Inga hemmastickade tröjor.

Men vi äldre skulle nog uppskatta ett "Presentkort" på julafton. Jag vet inte på hur mycket. Men runt 200:- verkar bra.

Då kan vi köpa det vi vill ha efter jul. Då får man säkert en hel Icapåse
med kalsonger och slipsar. Mellandagsrea är toppen.

Säga att man får 8-10 presentkort=2000:-. Det verkar vettigt.

Det är lätt att bära hem oxå!
Inhandlade förra helgen ett gäng leksaker (allt från ankor till techniclego) till släktens små och har nu bara frugans klapp kvar att inhandla, den ska jag fixa den 23:e då jag inte räknar det som en riktig jul om jag inte fått vara ut i julruschen ut och trängas lite.
Vad hon ska få...inte en susning ännu men har själv önskat mig en flaska bärnstensfärgad rökig dryck från Islay.
Go' jul på er.
Annons
Då min sjuke sambo fått sin ersättning indragen är vi tvingade att leva på endast min lön (vilket inte räcker heller) tvingas vi avstå julklapparna
Färdigköpt ! Köper bara till barnbarnen, de är 9 stycken!Jag har fått bra önskelistor så det gick snabbt och lätt att köpa!
Då det är svårt att samla alla på en gång, de ska till
respektives föräldrar också.

Så vi har gjort som förra året, bjudit in dem på ett julbord på
Luciadagen så har vi alla en liten julafton, Vi blir 23 personer.
Vi firar samtidigt "Gubens" födelsedag han fyller på Nyårsafton.
Då kan ungdomarna vara fria med sina nyårsfester!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem