Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Filmredigeringsprogram

Filmredigeringsprogram

Jag har tänkt börja knåpa hemma lite i filmredigeringsprogram på datorn, så att jag får lite mer datorvana med sånt innan jag sen läser en högskolekurs. Jag har tänkt att sitta i ett filmprogram från Adobe som heter Premier. Så jag undrar om det är svårt att sitta med såna program om man överhuvudtaget inte är van alls med mer "avancerade" dataprogram. Typ som är det svårt att göra såna här filmer på datan, där man lägger in egna bilder i filmen?

http://www.tackfilm.se/?id=1263222328500RA76
Antal svar på detta inlägg: 3
Tycker att du ska börja med att använda Windows Live movie maker som är ett mycket bra program, ekelt att använda för amatörer
Okej! tackar så mycket för hjälpen! :)
Om man bara läser igenom instruktionerna och hjälpavsnitten till filmredigerings-program och förstår det som man har läst så är det inte svårare att göra/redigera en film i Adobes Premier än i Movie Makern. Har man Nero brännarprogrammet installerat på datorn med Nero Vision i så är det lika enkelt att använda det som t.ex Movie Makern, men framför allt så vill jag poängtera att först läsa i instruktionen/Hjälpavsnitten så att man får grepp om vad det handlar om, och att man alltid sparar filmen/filerna i annat namn än originalnamnet på filen som man vill redigera (skapa film av)

Lycka till med skapandet


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem