Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Avast Antivirus och mailscanning

Avast Antivirus och mailscanning

Nån som fått mailscanningen att funka på Avasten? Man ska visst byta ut portar eller lägga till men jag har inte klurat ut hur man gör överhuvudtaget.
Jag använder Windows Live Mail och har alla mina konton vidarebefodrade dit.
Antal svar på detta inlägg: 6
Jigsaw !
Vänsterklicka på a-symbolen i meddelandefältet längst ned till höger.
Sedan är det bara att välja i fönstret mellan 7 olika skydd.
T.ex Instant messaging, Internet mail, Nätverksskydd, Outlook/exchange,
Webbskydd m.m.
Tack men detta visste jag. Men om man öppnar internet-mail så kan man ju ändra portar odyl. Det är denna inställning med flera där inne i den inställningen som jag inte får det rätt.
The Mail scanner uses ports 25, 110 and 143

provat dessa portar?
Annons
Jigsaw!!

Har du 4.8 eller 5.0 varianten?
Läser man på forumet så verkar det problemet med portarna vara borta i den senaste versionen.
Jag kör iofs inte Avast själv men gå in och läs på forumet så hittar du nog lösningen.

http://forum.avast.com/index.php
Tack Wacko och andra som svarat. Jag använder 4.8 varianten och kommit så långt att jag ställt in portarna pop och smtp på 995 samt 465 samma som jag har i Win live mail men när jag ska skicka eller hämta mail så funkar det inte. Mailklienten står bara och tuggar.
Kan man lita på den nya versionen av Avasten då? Läste nånstans att vissa användare hade problem med registreringen. Är det bara att uppgradera eller ska man avinstallera 4.8 först?
Tack för erat tålamod.
Vad jag läst så verkar det bäst att avinstallera 4.8 först och köra en ren installation.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem