Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Excel

Excel

Någon som vet om det går att låsa enstaka flikar i Excel, så att en person enbart kan se "sin" flik? Tänkte lägga upp ett Exceldokument i en EDU-konferens, där respektive elev bara kan se sin egen flik med resultat. Flik A är min egen. Där skriver jag in alla resultat, men sedan länkar jag varje elev till en egen flik från flik A, men eleverna ska bara kunna se just sin egen flik.
Antal svar på detta inlägg: 9
SVaret är ja, men jag har inte provat riktigt hur.
I Office 2007, högerklicka på respektive flik och ange skydda blad. Sedan får man ange lösenord osv.
Hur vet man vad man har för office. Det krävs tydligen office 2007 för att ladda ner excel 2007 eller???
Har försökt ladda ner office 2007 även excel men jag får till svar: Server Error
lasse940 , microsofts sida kan du ladda hem en demo av hela office 2007

Obs! du kan inte ladda ned enskilda delar.
[http://office.microsoft.com/sv-se/default.aspx]


och vilken version du har ser du när den startar i tex word
eller så ser du det under alla program "Microsoft Office"
Annons
Göcke...Tack så länge! Och det där med att ladda ner enskilda delar skulle man kunna förstå, vilket jag också nu gör.
Tack Göcke.
Nu har jag laddat ner Micro Soft med excel och hela rubbet (utvärderingsversonen). Får väl se vad det kostar när jag bestämt mej, men nu ska det lekas!!!!!!!!
@lasse940 den enklaste home/skolversionen kostar strax under 1000:-

är det mycket pengar för dig , så är OpenOffice ett jättebra alternativ

annars så ser man vad som fins i de olika versionerna här
[http://office.microsoft.com/en-us/products/FX101635841033.aspx] ..
Igge: Om du inte lyckas med att låsa flikarna som du vill så är ju alternativet att du istället skapar separata excel-filer för varje elev som är länkade in till din "master-fil". Elev-filerna kan du ju sedan lösenords-skydda så att de bara kan öppna sin egen.
Detta alternativ kanske du redan har förkastat, men det är ju en nödlösning i alla fall.
@blueId_1 , skulle just tippsa om samma sak

det är ingen nödlösning , för i 2003 funkade det okey att göra detta
Tackar för tipsen. Sedan är det att försöka få det att ungera under First Class, i en EDU-konferens, men det sista tipset skulle nog funka bäst där, med var sitt exceldokument

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem