Lördag 23 november 2024 vecka 47
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Va f.. är det för ett land?

Va f.. är det för ett land?

Lyssnar och förundras. Det jag hörde ikväll på nyheterna har återigen fått mig att inse vilket j.. skitland USA är och hur egotrippade dess medborgare är. För att inte säga hur den enskilde amerikanen saknar känsla av empati.

I Oklahoma City finns ett stort stadium (Super Dome). Det har tydligen varit enorma problem där bland flyktingarna, bl. a. med våldtäkter, mord, skottlossning och diverse andra perversiteter. Kan ni tänka er: Bland flyktingar!!!

I vilket annat land upstår något sådant i samband med flyktingar? I Bangladesh? Knappast. Faktum är att det förutom USA uppstår sådana här scener i Afrika (Somalia, Eritrea, Etiopien, osv osv)!

Hur fan tänker sådana "människor"? Jag kan tänka mig att folk är hungriga och tar till desperata åtgärder men det ursäktar inte ett sådan här beteende. Dessutom har hjälpen anlänt.

Jag är inte rasist men de bilderna man ser på TV visar till 100% färgade som roffar åt sig, skjuter på helikoptrar och beter sig allmänt djuriskt åt. Nu tycker jag att det bör vara på sin plats med lite ärlighet!!

Vi kan inte längre skylla allt på skillnader i samhällsstrukturen mellan vita och svarta. Det har varit ett jävla daltande när det gäller det här ämnet.

Faktum är att USA består av 22% svarta. De i sin tur står för ca 80 % av brottsligheten. Hur länge skall vi skylla på det sociala arvet?? (Förresten en jäkligt bra ursäkt. Ungefär lika bra som gällande invandrare i Sverige) Man blir så j.. trött.

EZ
Antal svar på detta inlägg: 185
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Nästa »

Jag förstår inte vart du vill komma med detta? Är det ett försök att påvisa dina egna tillkortakommanden?

--Okej, först sparkar vi på medelamerikanen...

"Lyssnar och förundras. Det jag hörde ikväll på nyheterna har återigen fått mig att inse vilket j.. skitland USA är och hur egotrippade dess medborgare är. För att inte säga hur den enskilde amerikanen saknar känsla av empati."

...sedan skyller vi allt på den svarta minoriteten.

"Jag är inte rasist men de bilderna man ser på TV visar till 100% färgade som roffar åt sig, skjuter på helikoptrar och beter sig allmänt djuriskt åt."
Jag förstår inte heller vart du vill komma, enda anledningen till att vara upprörd över vad som händer på andra sidan jorden måste ju rimligen vara att du är upprörd över att det är just svarta som du anser beter sig djuriskt. Du kanske inte är rasist, men du tänker som en.
Det du borde vara upprörd över är att makthavarna har varit helt slöa-de visste vad som skulle hända och ändå väljer de att fösa ihop folk på en arena mitt i en stad som ligger två meter under vattennivån-när en storm är på väg...ville man ha bråk?
Annons
Uppståndelsen kring orkanen i usa förstår jag inte? Är ett amerikanskt liv mer värt än ett afghanskt, palestinskt, irakiskt mm? Vad som händer där rör mig inte särskilt i ryggen, med tanke på världsläget idag!

@Electric Zombie: det lutar åt rasism.
Bianconeri
Håller med dig.....då alla katastrofer är fruktansvärda för den enskilde...Än vilket land det är
Biaconieri,

Det blir uppståndelse för att vi lättare kan identifiera oss med dem. Vi lever i ungefär samma standard och samma värderingar mm. Ett bevis på detta kom när jag o en flickvän för längesen satt vid frukostbordet och hon läste tidningen. Hon bläddrade fort förbi sidorna där det stod om svälten i Etiopien, översvämmningar i Bangladesh osv, hon stannade vid en artikel om en våldtäkt i våran stad. "Gud så hemskt", sa hon högt.Jag som tyst hade studerat hennes förehavanden blev förvånad och frågade om de sidor hon snabbt bläddrat förbi. "Jamen det är ju så lång borta, det rör inte mig. Men jag skulle mycket väl kunna bli offer för samma våldtäktsman.
Så, egoistiska motiv styr samt identifiering.
Ja förstår varför det är så och du har rätt. Det leder ju å sin sida till att alla de andra kulturerna som "inte är oss så nära" förblir outforskade. Synen på Islam (fel tråd jag vet ;)) t.ex. blir som den är idag, eftersom vi delar omvärlden i "vi och dem". Ett människoliv är lika mycket värt oavsett vart människan i fråga kommer ifrån. Så verkar dock idag människor inte tycka, tyvärr.
Jag tror inte det finns en enda människa i hela världen som kan säga att han/hon inte är rasist på något sätt och till en viss grad. Handen på hjärtat. Vita är rasister, svarta är rasister och gula är om än ännu större rasister.

Men i mitt inlägg handlar det inte om rasism utan om det jag har sett med egna ögon på TV och officiella siffror, som jag kan ta fram om ni vill.

När det sedan gäller varför jag inte gillar USA så handlar det om att bedöma för- och nackdelar (något som gäller alla länder men också personliga förhållanden).

I vilket annat land har man en sådan dubbelmoral när det gäller sex, våld och religiositet? I vilket land har man samtidigt flest mord per capita räknat (vilken folkgrupp tror ni är överrepresenterad här?), präster som våldtar barn, och förföljelser av oliktänkande??

Vill ni verkligen påstå att USA är det stora modellandet?

EZ

EZ:
Det måste ligga i det amerikanska folket gener, att inte känna empati för varandra utan istället utnyttja en katastrof för att starta krig. Känns inte detta igen från jordbävningen i Los Angeles för ett antal år sedan? Nä, USA är långt ifrån ett modelland för mig.
Hmm... kolla filmen crash...säger en hel del tyväär så gäller det inte bara i usa utan dold rasism finns nog överallt. Och visst e människan ett rovdjur när allt ställs mot sin spets. Våldtäkter kan ja bara inte förstå hur man finner njutning i d och vilka problem det löser. D e bara så sjukt.

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem