Den senaste tiden har det varit en del program om bidragsfusk. Av de 2 program som varit hittills har man fått intrycket att det är svenskar som bidragsfuskar och därmed tar pengar från dem som behöver dem bättre.
Många bidragsfuskare ursäktar sej med att de tar pengarna från höjdarna i samhället.
För min del skulle jag vilja bidragsfuska p g a att Sverige öser ut pengar över invandrare vilka tackar genom att begå brott i många fall.
Jag och många jag känner har tappat lusten att arbeta för vi känner ingen lojalitet med Sverige längre och vi har inte lust att hjälpa till att försörja alla dessa parasiter som söker sej till Sverige.
Många bidragsfuskare ursäktar sej med att de tar pengarna från höjdarna i samhället.
För min del skulle jag vilja bidragsfuska p g a att Sverige öser ut pengar över invandrare vilka tackar genom att begå brott i många fall.
Jag och många jag känner har tappat lusten att arbeta för vi känner ingen lojalitet med Sverige längre och vi har inte lust att hjälpa till att försörja alla dessa parasiter som söker sej till Sverige.
Antal svar på detta inlägg: 5
Maggan: För mej låter detta inlägg som rent rasistiskt och har ingen egentlig anknytning till bidragsfusk som rubriken antyder.
När du säger att "Jag och många jag känner har tappat lusten att arbeta för vi känner ingen lojalitet med Sverige längre och vi har inte lust att hjälpa till att försörja alla dessa parasiter som söker sej till Sverige"
Så tror jag att resten av Sverige (99.9% eller nåt sånt) inte känner någon lojalitet med er.
För mej är trångsynta människor som du något som vi SVENSKAR skulle klara oss mycke bättre utan.
När du säger att "Jag och många jag känner har tappat lusten att arbeta för vi känner ingen lojalitet med Sverige längre och vi har inte lust att hjälpa till att försörja alla dessa parasiter som söker sej till Sverige"
Så tror jag att resten av Sverige (99.9% eller nåt sånt) inte känner någon lojalitet med er.
För mej är trångsynta människor som du något som vi SVENSKAR skulle klara oss mycke bättre utan.
Till Maggan Jag tror att du är en sju helvetes rasist , och en sju helvetes fuskare själv, att påstå att alla invandrade är fuskare, är som att påstå att alla Svenska är knarkare ,eller att de fuskar vid deklarationen ,du förstår, det håller inte ! men för er som är rasister eller Nasar, är allting invandrarna, de sjuka ,handikappade, homosexuellas ,judarnas fel på allt som händer här i livet ,se till för tusan att jobba som alla andra eller prova att sitta en rollstol en enda dag så får du se.
Jag tycker synd om dig .
MVH
Anton
Jag tycker synd om dig .
MVH
Anton
Javisst Maggan du har helt rätt det är för jävligt som det går till i Sverige så gott som alla tycker att ALLA invandrare som går på bidrag är parasiter dom kommer hit bara för att utnyttja våra naiva
idotiska politiker som har skapat det eländet som vi har idag med alla nackdelar som det har fört med sig,för övrigt tycker jag att Lasse och Anton är dom riktiga rasisterna dom är totalt verklighetsfrämmande och tydligen gillar dom inte svenskar.
idotiska politiker som har skapat det eländet som vi har idag med alla nackdelar som det har fört med sig,för övrigt tycker jag att Lasse och Anton är dom riktiga rasisterna dom är totalt verklighetsfrämmande och tydligen gillar dom inte svenskar.
Annons
Eftersom vårt välfärdssystem är uppbyggt så att det går att fuska
så nyttjas det förmodligen av mindre seriösa individer oavsett
nationalitet, ras eller hudfärg. Förhoppningsvis kanske våra folk-
valda äntligen får upp ögonen vad som pågår med utnyttjandet av vår gemensamma kaka och försöker åtgärda de systemfel som uppenbarligen finns. Å andra sidan sett så har vi, som jag
sagt tidigare, "Joakim von Anka" folket dvs de som älskar att vältra sig i pengar och förmåner som de myglat till sig på olika
sätt. Vilka signaler ger det till den svenska arbetaren när det
gäller hederlighet och arbetsmoral. Korruption, mutor och skandaler där man med ett glatt leende kliar varann på ryggen och ger varandra förmåner av olika slag. Det är idag vardagsmat. Tidigare har vi bara trott att det förekommer utomlands men nu sitter vi där i smeten. I dagens DN kan man också läsa om skattetrycket i Sverige i förhållande till EU i övrigt
och man funderar på ytterligare skattehöjning. Det måste
löna sig att arbeta det är en grundförutsättning för ett sunt
samhälle.Sverige skulle behöva en riktigt rejäl och stor sopkvast som tar bort unken lukt och dammet ur alla hörn.
så nyttjas det förmodligen av mindre seriösa individer oavsett
nationalitet, ras eller hudfärg. Förhoppningsvis kanske våra folk-
valda äntligen får upp ögonen vad som pågår med utnyttjandet av vår gemensamma kaka och försöker åtgärda de systemfel som uppenbarligen finns. Å andra sidan sett så har vi, som jag
sagt tidigare, "Joakim von Anka" folket dvs de som älskar att vältra sig i pengar och förmåner som de myglat till sig på olika
sätt. Vilka signaler ger det till den svenska arbetaren när det
gäller hederlighet och arbetsmoral. Korruption, mutor och skandaler där man med ett glatt leende kliar varann på ryggen och ger varandra förmåner av olika slag. Det är idag vardagsmat. Tidigare har vi bara trott att det förekommer utomlands men nu sitter vi där i smeten. I dagens DN kan man också läsa om skattetrycket i Sverige i förhållande till EU i övrigt
och man funderar på ytterligare skattehöjning. Det måste
löna sig att arbeta det är en grundförutsättning för ett sunt
samhälle.Sverige skulle behöva en riktigt rejäl och stor sopkvast som tar bort unken lukt och dammet ur alla hörn.
STOP och belägg, nu går skam på torra land, att somliga inte skäms
En påminnelse att ni själva ansvarar för edra inlägg och att ni måsste följa forumreglerna, jag anser att somliga här har överträtt dem med råge nu.
de finns att läsa högst upp till höger på denna sida
http://www.internetstart.se/forum/index.asp
jag stänger denna tråden
mvh // göcke moderator IS
En påminnelse att ni själva ansvarar för edra inlägg och att ni måsste följa forumreglerna, jag anser att somliga här har överträtt dem med råge nu.
de finns att läsa högst upp till höger på denna sida
http://www.internetstart.se/forum/index.asp
jag stänger denna tråden
mvh // göcke moderator IS
Sida:
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem