Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Batteri AEG skruvdragare dåligt?

Batteri AEG skruvdragare dåligt?

Ca 4-5 år gammal. När jag ska ladda batteriet så slocknar laddlampan efter ett par minuter. Ska då vara fulladdat. Dessutom när lampan slocknat. Om jag tar loss batteriet samt sätter det igen på laddning så tänds lampan men slockar efter ett kort tag. Ingen kapacitet. Kan bara skruva 10 skruvar.
1. Är batteriet kass? (Provat med annan laddare med samma resultat)
2. Kan man "återuppliva batteriet"? (Nytt kostar 745 kr)
3. Det blir nog att handskruva de 20 skruvarna jag har kvar misstänker jag.
Antal svar på detta inlägg: 9
Batterierna är ju Nickel/Cadmium batterier och de beter sig som du säger , om de har stått och självurladdat sen du använde dem sist.
får du inte liv i livslängden genom att ladda upp och ladda ur och med detta få tiden att bli längre både under laddning och urladdning , så är det ett nytt batteri som gäller.
Göcke - jag fick ett tips här på stan att jag skulle trycka ner batteriet - dra upp det - trycka ner det - dra upp det ett antal ggr.
Skulle ha nåt med "polvändning av batteriet" som kan uppstå efter längre tids oanvändning.
Jag har nu gjort och Laddning har nu pågått i 45 min.
Jag förstår ingenting.
Återkommer med Resultat
Laddlampan slocknade 1 min efter förra inlägget.
Har dragit upp batteriet och släppt ner det igen .
Laddningslampan lycser. Få se hur länge
Annons
nja polvändning är nog inte orsaken, utan den högre ström som du med allt längre intervaller kan få kan väcka den kemiska processen vid liv igen
Birger!

Köp en ny skruvdragare!

Du är ju snålare än mig. Dricker du oxå utspätt vatten??
Leiake - Nu har laddning pågått i snart 40 min sedan sist. Jag har gått hopp om återuppväcka batteriet. Trägen kanske vinner.
Snål? Ja ibland tycker jag en utgift är onödig men vissa saker får kosta.
Jag återkommer
Birger , mellan varven så belasta batteriet också.

leiake , köper du nya uppladdningsbara batterier , när de äe urladdade eller köper du ny dator eller vad det är du driver batterierna med
Göcke!

Jag kikade på vad en skruvdragare kostar. 149:-

Då kostar ju batterierna mer. Laddningsbara är dyrt som f-n.

När batteriet i min dator är slut. Då köper jag en ny.
Det måste man ju göra vart 5:e år ändå. Annars sitter man med Joker.

Jag behöver nytt grafikkort,Windows7,ljudkort och Gud vet allt.
Göcke - Nu verkar det ha laddats.
Ska ner till stugan och skruva, belasta dra ur batteriet. Rapport kommer kanske imorgon.
Leiake - 149:- Torde vara mera av en leksak.Vad gäller dator håller jag med dig. 5 år är väl max vad batteriet klarar. Men sitter du med ständig elkontakt så funkar det även om batteriet är slut på.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem