Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Kan ni dansa?

Kan ni dansa?

http://fuldans.com/?v=kqfieruiu2
Jag kan i alla fall
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Hihi va rolig den va
patrikke! Jag kollade på dansen för första gången. Blev hypnotiserad av rörelserna. Var det meningen. Jag dansar ruskigt illa. I pardans har jag alltid fått höra av killen "är det du eller jag som för". Det kan jag tacka skolgympan för. Vi var överskott på tjejer så en del av oss fick leka kille. Det var inte latjo lajban.
bambi!

Som du ser så är vänster fot fastspikad i golvet på "patrikke". Han kan bara dansa med höger fot. Det blir nog tjatigt.

Jag sade till min moder som älskade mig. Ibland!

- Mamma. Jag vill inte bara gå runt så här.

- Tyst! Annars spikar jag fast din andra fot oxå.
Annons
> bambi < är ju otrevliga danskavaljerer du råkat ut för som säger på det sättet. Är ju bara att anpassa sin egen dansning att bli förd. Har väl ingen betydelse vem som för i en dans.
Efter skolan så blev inte dansens virvlar något för mej. Man är ju så känslig i den åldern. Ibland om jag fått några huttar i mej så kan jag improvisera lite, men det händer inte ofta. Jag menar med huttarna.leiake har ju en ganska skön humor egentligen nu när jag börjar förstå honom lite. Vissa analyser kan ta tid. Tack Misko för dina fina ord
Inte är högerfoten fastspikad!!
Tryck på disco exempelvis så ser ni det själva.
"På min tid" var det logdans som gällde eller åk till den folkpark som hade dans. Man dansade nog hellre än bra. Men med de stora dansorkestrar som åkte land och rike runt, de kunde verkligen hålla takten. Därför kände man sig ofta som tiljornas mästare.
Men Mästarnas Mästare var Quincy Jones när han var här och gästade Sverige och folkparkerna. Då behövde man inte kunna dansa. Hans orkester gjorde att man bara flöt fram på dansgolvet. Så de så...
Foxtrot är det enda jag kan. Den går till allt.

Bara man håller takten och partnern är van vid alla möjliga konstigheter.

Jag har ofta blivit uppbjuden av vackra kvinnor för jag dansar så bra.
Eller är det något annat.

www.youtube.com/watch?v=YIRxk4GPRIU&feature=fvsr
Det bästa är ju denna film från Youtube,där man får lära sig dansa disco!!..fast är det nåt man behöver lära sig egentligen?,det är ju bara att röra på sig i takt med musiken ju..tyvärr så är det ju på finska men man behöver ju inte veta vad som sägs,det är ju dansen som man ska lära sig ..Se och lär

http://www.youtube.com/watch?v=xnts0i1lQ9k&feature=related
leiake! Det var nog nåt annat.
Min danslärare var min äldre syster. Hon gillade det inte, så det var under tvång. Jag fick diska en vecka för några lektioner.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem