Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

11 September

11 September

En tragisk dag i världshistorien, men vad minns du av det?.

Jag minns att jag kom hem från jobb vid tre tiden och satte på TVn, fick då se dessa fasansfulla bilder när först ett och sedan ett annat plan flög in i WCT, jag minns att jag först inte fattade att det var på riktigt, det kändes så overkligt så det gick inte att ta till sig.

Efter några minuter slog jag över till andra kanaler och såg att alla sände samma bilder och repriser, och jag tror att det först då gick upp för mig vad som hade hänt.

De här bilderna kan jag fortfarande se framför mig, och troligen kommer de aldrig att försvinna, och jag hoppas jag får behålla dem livet ut, för detta är ingenting som någon någonsin får glömma.
Antal svar på detta inlägg: 9
Jag trodde först att det var en olycka! Men det andra planet kom,då fattade jag att det var terroangrepp!!

Det värsta var att se människors panik när tornen rasade helt! Det var overkligt!!

Det såg ut som i Dresten under andra världskriget!!

Men fråga är? Hur kunde man kapa fyra plan i det så säkra USA??
Jag sitter och väntar på att det skall "smälla" någonstans. Kollar nyheterna
varje sekund. Jag brukar kolla dessa varje timma. Men idag är jag på "G".

Idioten i Florida kanske får ett utbrott, och börjar bränna biblar i stället.
Undrar vad som händer då. Börjar muslimerna "gapskratta" då.

Jag är glad att jag är ateist. Men det behöver inte betyda att jag inte har
problem.

11 september är i mina ögon inte galnare eller mer tragiskt än alla krig som jämt och ständigt pågår runt jordklotet. Naturligtvis tycker alla synd om de oskyldiga som drabbades men det är ju alltid de "oskyldiga" som drabbas värst i alla konflikter.
Vi säger att vi är utvecklade varelser men vi beter oss som fullkomliga idioter hela tiden.
Annons
Tekniken går ju framåt!

Skräcksenariet är väl när en ung kvinna med burka och med en kärnvapenladdning runt midjan!!
10000-tals kärnvapenbestyckade raketer står startklara, i USA, Ryssland, England, Israel, Pakistan, Indien, Frankrike. Det är bara en tidsfråga innan någon galning trycker. De utgör ett avsevärt större hot mot planeten än några enstaka terrorister. Glöm inte Hirochima och Nagasaki.
Huvva va denna dag har känts olustig, otrevlig på något vis , bilderna kommer upp i huvudet , nej denna händelse får ALDRIG glömmas ,
Wacko, jag håller inte med dig, alla krig är fasanfulla så långt har du rätt, och att civila dödas är inte heller ovanligt, däremot att man medvetet tar livet av nära 3000 civila personer utan någon militär eller politisk anknytning, i detta fallet så är detta det värsta som skett i världshistorien.
Al Qaida har förklarat krig mot USA och delar av västvärlden så i mina ögon finns det militär/politisk anknytning.
Metoderna som använts kan kanske upplevas som barbariska men likväl ser jag ingen skillnad.
Bombmattorna över Tyskland eller Tyskarnas ödeläggelse av London är andra exempel på där civila dödats i 10 000 tals.
USA:s härjningar i sydost asien under 50,60 och 70 talet är ytterliggare ex.

Ryssarnas härjningar i Afghanistan....

Ja listan kan bli hur lång som helst men Per missförstå mig inte, det är avskyvärt men knappast en enskild händelse som sticker ut.
Skillnaden är den att vi fick den serverad rakt in i våra vardagsrum vilket vi sällan får när det är "riktiga krig"
Om vi ska leva någorlunda tryggt,så behöver man ju inte medvetet reta upp den muslimska världen!

Med det mena jag inte att dom ska diktera hur vi i väst ska leva!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem