Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

PF-fil. nåt är skumt

PF-fil. nåt är skumt

Hej min dator har krånglat lite på senaste. Den startar försöker typ att komma igång, lägger sedan av o kommer till dos. Där kan man välja att starta i felsäkert läge, det funkar. efter detta har jag startat om datorn och då klarar den att starta, men bara en gång, sedan kommer den inte igång och allt måste göras om. När jag kollar mina internetanslutningar med norton så står det att det finns en anslutning till alg.exe. Har försökt att "terminata" denna men det går inte. Sökte på datorn efter alg.exe och hittade en PF-fil som hette så följt av massa nr o siffror. Nån som vet vad problemet är? Känns som virus men har faan ett nytt antivirus o brandvägg.. Tack för svar
Antal svar på detta inlägg: 3
Visst har du fått något skräp i din dator.
har du testat med ett antispyware program oxo.

Ett tips är att ge oss den inormation ni har tex
os, antivir program , antispy mm mm.

just alg.exe är ett windowsprogram men worms/maskar
kan ta och kopiera sig dit för att göra sitt
Kör du XP så stäng av den intärna brandväggen

http://www.f-secure.se/virus/virusinfo.asp?Namn=Fagot&De
tailed=1

Alternativet är att köra tex Panda virusscan via nätet.
eller något annat av de kända virusscan som kan finnas där ute.
Jo Göcke, jag har norton internet security 2005. Såg i loggen på norton antivirus/antispyware att det fanns två spionprog. som den inte kan ta bort. Men kan detta problem med att datorn har svårt att starta verkligen vara orsakat av ett spyware? panda online scan hittade inga virus men däremot två spyware 1/ Adware/MyWay, Alias: MyBar, My Search Bar, Speedbar och 2/Altnet, Alias: TOPicks, topsearch, Need2Find, BDE. Skumt för den andra får man tydligen när man söker på kazaa, jag har kazaa lite. Den först finns ingen specifiering på.

japp det kan det.
jag har varit ut för maskiner som det tar 45min att starta upp
så jag har slutat att förundrars över vad som man drabbas av.
Och när man har rensat den så tar det 45sek

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem