Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Hjälpa polisen

Hjälpa polisen

Jag har en 77 årig kvinnlig kusin boende i en förstad till Los Angeles.

När hon gick i pension anslöt hon sig till en grupp pensionärer, som ägnar sig åt att dygnet runt hjälpa polisen med spaning.

De är utrustade med walkie talkie och använder sina egna bilar. De går ut på att de ställer sig som observatörer på parkerings platser, eller på taket på ett köpcentra. De spanar på allt och alla, främst efter vad som skulle kunna vara narkotika handel eller inbrott i bilar.

Dessa pensionärer är en mycket uppskattad hjälp, och har fått många nationella utmärkelser för ett utmärkt arbete.

Naturligtvis får de absolut inte ingripa, och de har skyddad identitet, även om de skulle behöva vittna.

Vad tror ni om något liknande i Sverige, jag hade mer än gärna ställt upp!!!
Antal svar på detta inlägg: 7
Ingen dum ide`alls. Men det fungerar inte i längden. Varför inte sätta upp kameror som sköts centralt på ett antal parkeringsplatser.

Har polisen bara ett foto på förövarna så är dom torsken.

Bevakning från egna bilar finns redan i Sverige har jag läst. Men hur länge
orkar dom sitta och kana runt på nätterna gratis. Inte länge.
Denna organisation hon tillhör har varit aktiva sedan på 80 talet, och det har spridit sig till stora dela av USA, så det håller nog i längden.

Tror inte det handlar om att tjäna pengar, utan om att ha en meningsfull sysselsättning när man blir gammal-.

Men faktiskt betraktas man aldrig som gammal i USA, de tycker vi är oerhört ålders fixerade
gå med i missing people Sverige

http://missingpeople.se/

De hjälper ju Polisen på ett förtjänstfullt sätt.
Annons
Ett alternativ Göcke, men inte riktigt samma sak.

Jag anmälde mig för ett halvår sedan till missing people, de skulle höra av sig , men ännu har jag inget hört...
North , man hör något i sin region via sms om man behövs , men inte ens det är bindande.
eller så följer man dem via webb/facebook. och bara hoppar på.. när de kallar in folk.

alternativt så gå med i någon nattvandringsgrupp.
det är väldigt givande att nattvandra bland ungdomar

har själv gjort det i 30år , och aldrig ångrat det.
Ja,missing people hjälper ju till att hitta personer som försvunnet,och gör ett bra jobb.

Men någon direkt spaning bedrivs ju inte av dom. Men jag tror att det skulle behövas. Grannsamverkan är en bra verksamhet som bedrivs på en del håll!
Min ålder sätter stopp för det Göcke-

Missing People har ännu ingen aktivitet i Malmö regionen, men det kommer att bli!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem