Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Arbeta efter 65 års ålder

Arbeta efter 65 års ålder

Många kändisar vill arbeta vidare läser jag. G.W.Persson är en av dom. Han
är lite krasslig men vill hänga med så länge det går. Nu skall han opereras för
sin dåliga höft, men han är orolig för hans hjärta är svagt.

Hans nya serie kanske heter Veckans Avbrott i stället. Vi får hoppas på det bästa ty" gubben" är mysig tycker jag.

Om jag skulle få lust att arbeta så sätter jag mig i ett hörn av min mörka hall och
väntar tills detta hemska anfall går över.

Men jag är ingen kändis. Det är skillnaden kanske!

http://korta.nu/01mgu



Antal svar på detta inlägg: 3
Många kändisar kan inte sluta arbeta med att synas offentligt. Ett exempel kan vara Jan Guillou. En dag så kan Jan inte hitta sin penna. Han meddelar så den samlade tidningspressen att hans penna är försvunnen. Genast så är Jan åter rubrikernas man, givetvis med foto och reportage i vanlig ordning. Efter någon vecka eller så, när nyheten börjar glömmas bort, så "hittar" den gode Jan sin penna, i sin egen portfölj.

Lite "skamsen" meddelar så Jan den samlade presskåren om sitt "fatala misstag". Pennan var alltså inte stulen. Genast är Jans "förlorade" penna åter hett nyhetsstoff. Åter igen är allt i sin ordning med foto och reportage denna gång om pennan som aldrig var stulen. "Sens moral" sådana pensionärer som jobbar är en tillgång för inte minst kvällspressen.
Jo då GW är en kunnig man och speciel. En annan av mlna favoriter är PG Gyllenhamma.

Hade dom lyssnat på honom så hade volvo varit svenskt i dag, och rikt!
jag gillar PG, men glöm inte att han var nära och dra in Refaat El-Sayed i smeten, så jag vet inte om Volvo hade blivit bättre med PG, men vill gärna tillägga en annan skön gubbe Jörn Donner.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem