Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

USN-journalen

USN-journalen

Göcke eller någon annan.

Igår startade jag ett sk. rensningsprogram, Privazer. Jag har använt detta tidigare flera gånger utan problem, likväl som jag ibland använt Ccleaner.
Jag vet att Göcke inte är så förtjust i dessa.

Nåväl. Igår drog jag igång det och eftersom jag tidigare kört det så borde de ha tagit ca 15 min, men inte denna gång och det håller fortfarande på.
Programmet har kört igenom allt och håller nu på med säker rensning av USN-poster. F.n. har den rensat drygt 600 miljoner sådana enl, programmet och datorn har jobbat hela natten. När jag lade mig höll den på med 172 miljoner.
Det här har jag aldrig upplevt förut och undrar vad det gör. Det får väl fortsätta tills det är klart.
Med vad är USN-journalen (orkar inte sätta mig in i det)
Antal svar på detta inlägg: 8
USN är en växande fil som håller koll på NTFS hanteringen
i princip så gör ditt program det scheck disk gör

nej jag är inte vän med ccleaner eller program som säger sig städa
frågan är varför de vet me än andra gör ???
Varför finns det program som ibland till och med vet hur man tar bort skit innan ... osv
och att de vet hur man rensar bort saker som behövs för att program ska fungera
typ databaser , jag hoppas att du får det som du vill ha det

http://bit.ly/2lknCiH
Just nu är jag mer spänd på vad som sker och hur länge den tänker hålla på att räkna. Den är snart uppe i 800 miljoner och har tagit ca 20 timmar.
Som sagt. Endera har jag bockat i någon ruta omedvetet eller annars vet jag inte.
låter som ett dåligt program
och hur vet den hur den nya win10 handskas med filsystemet...
Annons
PerAsk , står din dator fortfarande och snurrar?
PerAsk ,, nu är man nyfiken
Ursäkta dröjsmålet.

Efter att ha nått upp till över 800 milj så stängde jag av programmet. Men så tänkte jag, att jag testar igen. Nu körde den igenom hela programmet, fram till USN-journalen och började räkna. Efter drygt 20 tim så var det uppe i över 1 miljard och då kom det en blänkare om att det fanns en uppdatering av programmet. Jag laddade ned den uppdateringen och körde istället och nu fungerade det utan problem och var klart efter 15 minuter.
Det enda som hände, vad jag vet, var att jag fick lov att installera om webbläsaren Opera eftersom den på något sätt blivit skadad.
Allt annat verkar att fungera normalt.
Sedan hur mycket nytta programmet gör??? Jag vet att jag testade tidigare och då startade den datorn ca 10 sekunder snabbare.
Tack för feedbacken , man var riktigt nyfiken
men 10s är inte möä

men den gjorde ju något , eftersom den bråkade med opera ..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem