Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppdatering stänger automatisk dato

Uppdatering stänger automatisk dato

Jag har lite irriterande problem med min dator. Tidigare kunde man själv välja om man vill starta om dator direkt efter uppdatering eller välja senare tid. Nu när jag sitter vid dator kan den plötslig slockna och startar om utan att jag blir förvarnat. Den bara slocknar. En gång var jag i banken då hände detta. Vet ngn. om man kan styra den själv eller är det ngt.fel i systemet.
Blir lite oroligt när jag loggar in mig på ngn.myndighetssida då vet man aldrig om man hinner det man vill göra eller avbryter det plötsligt.
Tacksam för hjälp :)
Antal svar på detta inlägg: 6
Kanske borde du tala om vilket os du kör innan vi ger tipps
Jag vet inte om det är samma skit som jag fått i och med sista uppdateringen av Windows 10 den som man ska kunna koppla ihop med sin mobiltelefon. Men titt som tätt slocknar datorn och börjar om igen.

Kollar man loggboken så står det att det är Kernel Power 41 (63) och att det är kritiskt. Har ställt in så att datorn inte skall starta om utan att man får en sk. blåskärm, men den startar ändå om.

Har även provat att ställa in så att inte datorn startar om under de 18 mest aktiva timmarna inte ens det hjälper. Har någon en lösning på detta tro?

Har skrivit till Microsoft men får inget svar där heller.
Bandit i dir fall borde du kolla i enhetsdateraren och loggboken efter konflikter.
För krisbz kan vi ju inte säga något om, innan vi vet vilket os det är
Annons
Jag har Windows 10
i omstarts alternativ går det att bli varnad före i win10
de startar inte om för att installeras som standard utan varning.

i win10 laddas även drivrutiner ned och om de inte installeras eller fallerar så försöker den på nytt , de får man spärra/förskjuta/dölja som förr

historien om det ser ni under uppdaterings historik

startar datorn om plötsligt utan förvarning
då är det någon konflikt som utlöser detta

loggfiler och enhetshanteraren kan ge hjälp om dem

Jag har på något sätt tvärt om. Fick ett meddelande att det fanns uppdateringar som jag måste ta hand om själv eftersom systemet inte kunde hitta någon tid att själv göra det. Kollade om det fanns några och se, där fanns 3 st som väntade på omstart. Jag startade om och installationen satte igång och gick klart, men efter att allt verkade som vanligt hängde windows och om jag klickade någonstans så kom det upp en messagebox som sa att Microsoft Windows inte svarade. Den fick stå ett bra tag men till slut stängde jag av maskinen och startade den. Allt gick upp och fungerade men då jag kollade i uppdateringshistoriken fanns inte dom 3 uppdateringarna där. Konstigt. Får se om dom laddas ner igen.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem