Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Bla. 019-försäljare

Bla. 019-försäljare

Jag känner mig trakasserad av dessa telefonnummer, (försäljare).

Har en iPhone 6 där jag kan blockera dessa nummer, men det kommer nya varianter hela tiden.

Frågan är om nummren kan blockeras på annat sätt?

Förr fanns det ett något som man kunde anmäla sig till för att slippa detta elände, men glömt vad programmet hette, finns detta program kvar?

Antal svar på detta inlägg: 10
Har nu läst lite i efterhand om problemet och förstår att man får faktiskt stå ut...med skiten.
Det förekommer ca 10 olika varianter av dessa tel.nummer, man fårväl blockera efter hand, om det nu räcker...
Jag hade NIX till den fasta telefonen, men vet inte om det funkar på mobilen!
Jodå, du kan spärra mobiler också hos NIX.
https://nixtelefon.org/
Annons
Jag är registrerad hos NIX med min mobiltel, men problemet är nog att som Harlekin33 skrev, har man registrerat sig som medlem hos de olika internetföretagen då är man "såld"...

Ursäkta, Harlekin33 skrev inte att man blir såld, det är bara jag som påstår detta. Man så att säga säljer ut sig.

Ett uttömmande svar igen Emans
Hej!
Jag hade tidigare hemligt nummer i min mobil på Tele3. Bytte sen till Hallon och slutade ha hemligt nummer. Hallon lämnar inte ut numret ändå. Så skönt att slippa den terror som jag hade på min fasta telefon med samtal från okända från utlandet.
lassesS60 o Harlekin33 har ju helt rätt.
om man tidigare har en relation med ett företag kan man inte Nixa det.
Sen vet jag inte vad detta företag har för rätt att låta ev partners kontakta dig?
Nägon som vet?
Blev själv bombad i veckan med massor av "Ekonomi"som jag inte alls känner igen på en av mina mail. misstänker Google här.och även på telefon
Nix stöds inte längre , ett osäkert kort.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem