Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: InternetStart

Annonser på sidan

Annonser på sidan

Hej alla,

Jag tänkte testa att lägga in några annonser från Google på sidan. Kommer göra mitt bästa att placera dem på så lämpliga ställen som möjligt så att de inte stör upplevelsen. Sen är det så att deras annonstjänst bygger på avläsning av sidans innehåll och dig som användare så förhoppningsvis kommer det att visas relevanta annonser. Kanske kan de då ge lite mervärde. Som sagt, detta är ett test så får vi sen utvärdera hur det fungerar.
Antal svar på detta inlägg: 6
Jag har nu lagt till en funktion för medlemmar där ni kan styra om ni vill se annonsen i högerkolumnen eller inte.

Klicka på "Anpassa startsida" uppe i er meny till höger när ni är inloggade.

I listan under personliga inställningar kan ni sen välja om ni vill se annonsen eller inte. Hoppas detta blir en bra lösning!

Jag ska se om jag kan erbjuda andra alternativ så kan alla välja själva hur man vill stötta sidan med lite annonsintäkter utan att det stör.
Ok för mig
Helt OK för mej, jag stör mej inte på annonserna. Hellre annonser än ingen InternetStart sida.
Annons
Håller med aoa
Inget emot att annonsen finns, men det retar mig att om man klickar på annonsen så byter det sida. Varför inte i ny flik så man har Internetstartsidan kvar. Har man flera flikar uppe så vill man ha Internetstart på samma ställe.
Tycker inte det stör speciellt och kan också tycka att Daniel borde lösa så det öppnar i nytt fönster/flik (om inte Google har låst det till att öppnas i samma fönster).
Är ju lite praxis att man länkar inte bort sin egen sida

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem