Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: InternetStart

Störande annonser

Störande annonser

Hur får man stopp på dom störande annonserna som kommer upp på startsidan hela tiden?
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Var och när? Och i vilken webläsare
Osv.. om ni är observanta så skrev Daniel att han testar det.
Och just nu är det enbart i mobiler jag kan se dem
Jag kör med Google Chrom och edgie och det kommer upp annonser från Google, så jag vet inte om det är nåt som är planterat på min dator från Google. Men det är mycket irriterande, går det att få stopp på det?
Jag testar just nu med annonser på sidan men det ska bara finnas en annons och den ska ligga längre ner i mobilen eller till höger i den högra kolumnen på desktop. Hoppas det inte ska kännas störande där. Men det låter som att annonsen för dig syns någon annanstans?
Annons
Idag på morgonen var det hopplöst, tog säkert bort 50 st och det bara poppade upp nya. Edge.
Tack för info! Jag jobbar på att fixa en lösning på detta under dagen för så ska det såklart inte vara.
Hej, kör win 11 och chrome med tillägget adblocker .
Då visas ingen reklam alls. om jag inaktiverar adblocker får jag en reklam ner till höger på skärmen , stör inte tycker jag.
Den reklamen var dessutom något som jag tittat på nyligen, som det brukar vara.
Förstår att det blir en möjlighet att finansiera sidan, men själv är jag ganska trött på reklam!

Tack för ordet från medlem nummer 7!
Tack för input bengan och medlem nr 7! :)

Jag har gjort en uppdatering nu så nu ska det inte dyka upp annonser överallt. Det ska enbart synas en annons i högerkolumnen och längst ner om man går in på sidan i mobilen.
Daniel, kan du inte få annonsen som öppnas att öppnas i ny flik eller fönster?
Det är ju inget lyft för sidan men jag antar att det är skit man får stå ut med.
Enligt Googles riktlinjer får man inte manipulera annonsen så att den öppnar i ett nytt fönster tyvärr. Men man kan nog högerklicka (eller hålla inne CTRL+klick) på annonsen och manuellt öppna annonsen i ett nytt fönster.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem