Lördag 18 januari 2025 vecka 3
Forum
Kategori: Dator och internet

Färgpatron

Färgpatron

Önskar tipps om att få intorkad färgpatron att fungera
chrille2
Antal svar på detta inlägg: 10
Köp nytt orginal
Inte värt kostnaden att förstöra skrivaren med att experimentera
Se om detta hjälper:

https://www.tinyurl.com/n2ftc8md
Finns info på youtube!

Har testat själv!
Lägg skrivarhuvudet (som patronerna placeras i) i hett vatten några timmar. Hjälper ju inte att byta patroner om själva skrivarhuvudet har beckat igen med torkat bläck. Och går nog att få "igång" en intorkad patron på samma vis...
Annons
Tack för bra tipps
Hej. Köpte en Brother DCP-T500W för 4 år sedan och är mycket nöjd. Den har fyra behållare för färg istället för patroner. Man fyller färg när det behövs. Skrivare har ett rengörings program så då och då startar automatisk. Jag tror att det finns flera märkes skrivare som har samma system. Jag är så nöjd för man slipper dom förbaskade patroner som det var strul mycket ofta.
rekomenderar krisbz förslag
jag har lekt med patroner som beckat igen i 30år och är innerligt trött på att
slösa bläck före varje utskrift, vist förslagen som DedaPera länkade till kan fungera i gynnsamma fall även att spotta på dem fungerar och sedan slå mot andra handen för att slunga ut färgen genom munstyckena, tryck sedan munstycket mot ett hushållspapper, men gnid ej, kapilärverkan gör att ni får en fyrkantig färgruta om munstycket släpper fram all färg
Ni talar om bläckskrivare. Jag valde laserskrivare så fort de kom just pågrund av kostnaden. Jag har en HP Laserjet 200 PRO färglaseskrivare sedan 2013, Samma skrivare hela tiden. Den har egna rensningsprogram som servar maskinen så att den har fungerat utmärkt under alla år. Toners köper jag via Ink Club och deras egna märken, klart billigare än HPs. En toner håller för mig i många år och det är ju 4 olika varav svart har högst åtgång. Inget som torkar. Men den drar 115 W i standby. Så ofta har jag den helt avstängd.
Sihe har inte HP genom Firmware uppdatering stoppat alla för att använda andra patroner en deras egna?
Bertill99 : Inte vad jag vet. Mina toners fungerar utmärkt. Men det kanske har med att göra att skrivaren är från 2013?
håller med Sihe.
laser må vara dyrt att köpa men för mig helt problemfria.
ska man skriva foto av bästa kvalitet är bläck bäst men då bör man ha helt orginal patroner installerade.
har nu själv 3 laser som funkar o ett antal bläck som är vilande.
ska sägas att ingen av mina laser är köpta.hittade i soprummet
men lätta att få igång.
fattar inte att folk slänger saker som bara behöver minimum av sevice.
pirat toner inga problem så här långt.
mekar även med fylla hp toner

Sida:
1

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem