Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Stereo-DVD-spelare Vs Hemmabio

Stereo-DVD-spelare Vs Hemmabio

Hej go vänner!

Jag skulle vilja ha lite synpunkter o råd av er.

Min gamla stereo m CD-växlare sjunger på sista versen, (och är dessutom oproportionerligt stor o klumpig ju).

Då tänkte jag såhär..... om man har en pryl, som man kan använda som DVD-spelare, CD-spelare, och dessutom koppla sin datormusik till (USB?) så vore det helt suveränt. Jag vill ju ha så många funktioner som möjligt, men så få prylar som möjligt....
Behovet av växlare har ju minskat drastiskt idag. Jag har en extern hårddisk med ca 100 Gb Mp3 låtar på t ex....

Vad säger ni? fler än jag som tänker i samma banor? tips?

Tack på förhand

/Bosse
Antal svar på detta inlägg: 7
i mina öron låter det som en fujitsu scaleo dator
http://www.fujitsu-siemens.se/products/deskbound/personal_computers/scale
o_e.html

länken bör kanske klippa och klistras
Hej Bosse.

Det finns ett flertal förstärkare och för den delen även en och annan DVD spelare som har möjlighet att kopplas ihop med USB anslutna lagringenheter/och eller trådlösa nätverkskopplingar.

Jag rekommender dock en förstärkare med möjlighet till trådlös kommunikation, då kan man ha alla sina låtar på datorn, men spela upp dom, alternativt överföra dom till din mediaspelare vid stereon (inspelningsbar CD/DVD etc ).

Pioneer VSX-AX4AVi-S är väl en av många som kan nämnas med USB portar.

Kenwood har varit mycket aggresiva med denna tekniken och har haft det på sina modeller i 2 års tid nu...

Ta en titt på DVD spelaren DVF-N7080/-S eller på Förstärkaren som heter VRS-N8100.

Båda har inbyggt trådlöst nätverk!

// XeniX
Tack för responsen grabbar!

jag var o kollade runt lite i helgen, o fastnade för ett budgetalternativ *s*

En Philips surround anläggning...5.1 tror jag det kallas...
Billig grej för 1800 spänn... ljudet är hur bra som helst.
Det viktiga för mig, är att nu har jag en spelare som kan spela alla format, och dessutom ge ett schysst output ljud.
Funkar med tv,dvd,cd o mp3:orna på datorn dessutom...
Annons
Tjena.
Har du inte funderat på att göra om din bef. dator till centrummet i din musik, TV, film och foto värld ?
Med Windows XP-Media Edition är ju detta fullt möjligt. Du kan tom. styra datorns mediafunktioner med en fjärrkontroll.

Min personliga övertygelse är att detta är framtiden.

/B
Var hitta du den
och vad heter denna Philps maskin
buddy
Buddy.... jag köpte den på SIBA här i Sthlm...

Philips HTS3300DIVX 1628:- på nätbutiken
ArtNr.86141
http://www.siba.se/Product/Product.aspx?id=96072&sName=Hemmabio
paket+-+Hemmabio

Tilläggas bör att jag är HELT medveten om att alla ljudfreakar skrattar åt mig, men jag är ändå helnöjd, och det är det viktigaste!

Bosse.... det där låter intressant! På vilket sätt kan jag utnyttja befintlig anläggning? Jag har dessutom en UPC digitalbox, finns stöd för den?
Tack för svaret. Jag skrattar inte en sådan duger åt våran familj också
man börjar ju bli lite gammal snart blir man säkert lommhörd
oxå.
buddy

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem